-
Data: 2019-09-30 17:41:57
Temat: Re: Lutownica transformatorowa
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-09-30 o 10:03, Queequeg pisze:
> Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
>
> Ja wiem, że stary wątek, ale... odświeżę.
>
>> Jak zrozumiałem, że przekaźnik pytka, ale styki nie kontaktują
>> zrozumiałem też dlaczego ile razy w takiej sytuacji zadzwoniliśmy po
>> taryfę to samochód od razu odpalał.
>
> Dlaczego? Co ma dzwonienie (komórką?) do styków przekaźnika?
Świadomie zostawiłem to jako trudną zagadkę dla dociekliwych. I wcale
nie jest tak, że od razu wpadłem na to dlaczego zadzwonienie pomagało.
Gdzieś po 3 wystąpieniach problemu (czyli jakieś pół roku) żartem
zauważyliśmy, że to chyba jedno z praw Murphy'ego - "Nie całkiem zepsuty
samochód odpala gdy tylko zadzwonisz po taryfę."
Najpierw to był żart z gatunku złośliwości przedmiotów martwych. Nie
przyszło mi do głowy poszukiwać jakiegoś logicznego związku.
Kilka miesięcy później właśnie zdarzyło się to co wspomniałem. Żona
przepchała samochód w hali garażowej do wjazdu (było po prostej i akurat
wszystkie 3 stanowiska po drodze były puste) bo w głębi nie było zasięgu
i zadzwoniła do mnie mówiąc, że dzwoni tylko aby odpalił.
Wcale nie była pewna, czy zadziała, ale zadziałało.
Od tej pory stosowaliśmy tę metodę (w ciągu kolejnego roku może z 5
razy). Przez ten czas była 100% skuteczna. Ale potem przestało zawsze
pomagać (trzeba było jakiś czas poczekać i odpalał) i wtedy za pomocą
zainstalowanych LEDów zaczaiłem się na następną awarię i odkryłem, że w
takiej sytuacji nie ma zasilania na pompie paliwa. Sprawdziłem, że to
immobilizer normalnie odcina to zasilanie (wcześniej nie wiedziałem co
on odcina - samochód kupiony używany z już zainstalowanym
immobilizerem). Znalazłem który to drut w wiązce w progu drzwi kierowcy
i zrobiłem obejście. Przy tej okazji znalazłem gdzie jest ten
immobilizer, ale było mi za głęboko włazić pod deskę rozdzielczą aby go
wyciągnąć. Był zainstalowany w okolicy lewego kolana kierowcy. Wtedy
skojarzyłem, że ile razy dzwoniłem z samochodu to przy wybieraniu
kontaktu trzymałem telefon na lewym kolanie - dosłownie kilka
centymetrów od immobilizera.
Według mnie pole z anteny (wtedy mieliśmy komórkę z antenką - więc tym
bardziej źródło emisji zbliżone do immobilizera) przepalało jakieś
minimalne zanieczyszczenie (warstwa tlenku, czy co tam) między
zetkniętymi stykami przekaźnika, dla którego 12V było za małe aby przepalić.
Ten styk był między dwoma drutami (antenami) - jeden do kluczyka, a
drugi do pompy. Oba dość długie, aby dobrze odbierać sygnał z komórki.
Dodatkowo komórka, zamknięta w samochodzie, "widzi" słaby poziom sygnału
więc swoją moc nadawczą ustawia na maxa.
Głowy nie dam, czy teoria słuszna, ale innej nie znalazłem. Więc uznaję,
że zrozumiałem o co biegało co pozwala mi spokojnie spać. Bo jak czegoś
w "swojej" dziedzinie nie rozumiem to mnie dręczy :)
P.G.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.19 18:16 Robert Wańkowski
- 30.09.19 19:01 Piotr Gałka
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=