    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Malutki stablizator LDO
    Date: Mon, 19 Mar 2018 19:30:32 +0100

    W dniu 2018-03-19 o 16:38, jacek pozniak pisze:
    > Tak trochę przez niedopatrzenie kupiłem kilka stablilizatorów MIC94310,
    > 3,3V,200mA, sot23-5.
    >
    > Problem w tym, że w pdf jest napisane, że max Vin to 3,6V (absolute:4V), a
    > ja chcę układ pędzić z 6V (4xR14) ale przy mniejszym prądzie niż maksymalny
    > katalogowy (max 5...@...3V).
    >
    > Pytanie:
    > Czy to max Vin to wynika z maksymalnych strat mocy, przy maksymalnym prądzie
    > i dV, czy też to są jakieś ograniczenia technologii i wyższe napięcie
    > wejściowe grozi jakimś przebiciem struktury?

> [...]

    Max moc podają osobno. Jak jest podane max napięcie to należy go
    przestrzegać.
    Jak ktoś wymienia baterie to może z palca strzelić ESD.
    Moim zdaniem trzeba oszacować jakie max napięcie może w takiej sytuacji
    pojawić się na wejściu LDO i na takie napięcie powinien on być.

    Ja stosuję LP2985-33DBV (do 16V na wejściu), ale to wybrane kiedyś
    dawno. Jakby teraz przeglądać dostępne elementy to być może wybór byłby
    inny.
    P.G.