    Subject: Re: Mały "serwer"
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Fri, 29 Sep 2017 08:49:34 +0200

    W dniu 29.09.2017 o 08:09, Atlantis pisze:
    > Chodzi mi po głowie pomysł złożenia jakiegoś małego i w miarę
    > energooszczędnego komputera, który pełniły m.in. funkcję rejestratora
    > obrazu z kilku (4-6) kamer IP.
    to na 99% nie zadziała. Miałem dokładnie ten sam problem, ale poległem.
    no chyba ze masz kamery super hiper ekstra, ale wtedy koszt samych
    kamer, przewyższy koszt monitoringu. Co mnie nie zadziałało. nie umiałem
    żadnym z pierdyliona testowanych programów, zmusić PCta, do zapisu tego
    co podaje kamera bez obróbki. obojętnie czy pod linuksem czy windowsem.
    nawet dedykowane programy do kamer, dokonywały jakichś zmian, co
    pociągało za sobą oczywiście, zajętość procesora. wiec przy 4 kamerach,
    4 rdzeniowy AMD miał 80% zajetości przez sam program monitoringu. który
    to program domyślnie startował z 16stoma kamerami :)
    Tak wiec zanim cokolwiek zainwestujesz upewnij się że praca kompa jako
    rejestrator/magazyn dla kamer ip nie wymaga mocnego procesora
    U mnie się zapis z kamer skończył na dedykowanym urządzeniu z ali, za
    30dolarów na 8kamer. Działa stabilnie
    A jako tani serwer czy co tam jeszcze polecam starego laptopa, z którego
    należy wyjąć wszstko co się da, wtedy naprawdę zadowoli się kilkunastoma
    watami, a kompatybilność jest bardzo wysoka a wydajność przewidywalna

    ToMasz

    PS moja kuchenka _gazowa_ z zegarkiem i minutnikiem, wpierdziela
    kilkanaście watów non stop. Samodzielny odkurzacz - również. pompka i
    światełko w akwaruim - też. Jak masz rodzine - nie przyoszczędzisz na
    prądzie.
    :)