  • Data: 2010-01-11 23:31:22
    Temat: Re: Maskowanie schematów zużycia energii
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    shortestpath pisze:
    > Witam szanownych grupowiczów!
    >
    > Mam problem, nad którym zastanawiam się już od jakiegoś czasu, jednak
    > nie znajduję żadnych rozsądnych rozwiązań.
    >
    > Załóżmy, że mamy domową instalację, która służy do oświetlenia
    > niewielkiego pomieszczenia. Oświetlenie (np. 800 Watt) pracuje w
    > cyklach dobowych, np. 5 godziny świecenia - 19 godzin ciemności.
    >
    > W kraju w którym mieszkam instalowane są elektroniczne mierniki
    > zużycia prądu, które komunikują się z centralą i pozwalają monitorować
    > wszelkie parametry zużycia prądu u pojedyńczego odbiorcy.

> [...]
    Zaiste ciekawy to problem inżynierski.

    Proponowałbym przejście na inny rodzaj zasilania, które nie jest jeszcze
    monitorowane, np. zastosować latarnie gazowe (może być gaz z butli.
    Efektywność może mniejsza, ale produkują przy tym ciepło, dwutlenek
    węgla i parę wodną, co roślinkom może się przydać. Brakujące fragmenty
    spektrum można uzupełnić przy pomocy kilku świetlówek, emitujących nieco
    nadfioletu. Regularne włączanie odbiornika o mocy kilkudziesięciu Watt
    pewnie "ujdzie w tłoku".

    W. Bicz