  • 31. Data: 2009-12-05 17:07:35
    Temat: Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>> Zależy jakiego NATa używasz. Ten co ja używam po prostu używa jakiegoś

    > To będziesz musiał zmienić/zmodyfikować tak, żebyś mógł spełnić
    > obowiązki wynikające z ustawy. To był tylko przykład o jaki port im
    > chodzi.

    Brakuje w tej propozycji ustawy uściśleń.

  • 32. Data: 2009-12-05 22:53:49
    Od: mlopaci <m...@g...pl>

    > W tym rozporządzeniu nie jest zdefiniowane słowo "połączenie". Czy
    > oznacza to połączenie z moim serwerem PPPoE, czy połączenie TCP do
    > zdalnego hosta?

    Słowo "połączenie" jest zdefiniowane w art. 2.24.a) "połączenie -
    fizyczne lub logiczne połączenie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych
    pozwalające na przesyłanie przekazów telekomunikacyjnych"

    Rozporządzenie dotyczy przechowywania informacji nie tylko o udanych
    połączeniach, ale również o nieudanych próbach połączeń art. 180a.1.1

  • 33. Data: 2009-12-06 07:49:07
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Słowo "połączenie" jest zdefiniowane w art. 2.24.a) "połączenie -
    > fizyczne lub logiczne połączenie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych
    > pozwalające na przesyłanie przekazów telekomunikacyjnych"

    Sieć IP jest bezpołączeniowa. Protokół TCP jest podprotokołem IP
    umożliwiający potwierdzanie odbioru danych i zestawianie wirtualnych
    kanałów.

    Wynikałoby z tego, że operator miałby rejestrować KAŻDY fakt wysłania
    TCP/SYN? Przecież to technicznie prawie niewykonalne, albo bardzo dużym
    kosztem. Kto te koszty poniesie?

  • 34. Data: 2009-12-06 09:30:10
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    crazy bejbi wrote:

    > jak dla mnie jedyna nieścisłość jest w punkcie:
    >
    > par 6 pkt 1 podp d)
    > dotyczacy przechowywania w przypadku dostępu do internetu:
    >
    > d) adres IP i numer wykorzystywanego portu sieciowego,
    >
    > nie jest wskazane, czy chodzi o źródłowy czy docelowy - pewnie o oba ...

    a co z protokołem takim jak ipsec gdzie nie ma portów ???

    gniot, gniot, gniot ;)

    Marcin

  • 35. Data: 2009-12-06 10:58:20
    Od: "unikat74" <m...@o...pl>

    E kolego jest to bardzo proste i wcale nie takie kosztowne oczywiście tak z
    własnego przykładu.

    Maszyna zbierająca logi to wystarczy pIV i dysk 1 TB i ram niema znaczenia i
    taka maszyna wystarczy w sumie dysk na 12 miesięcy dla 2 tys ludzi za natem
    z ruchem ok 200 mega w szytach
    więc nie wiem w czym panika.

    Nie wszyscy mają nata ci co nie mają w sumie nie musieli by logować ruchu,
    nigdzie nie pisze że zwalnia się tych z logowania, pisze że masz zbierać
    informacje.
    No i na pewno nikt ci nie zwróci kosztów uruchomienia takiego systemu raczej
    będziesz musiał jeszcze zrobić certyfikat w ABW żeby móc coś pogrzebać w
    logach, czytałem że zbierasz ale nie możesz przeglądać tych logów chyba że
    zażądają tego odpowiednie służby.

    W sumie to takie bzdurne ale ma jakiś sens bo się np. będę za mocno
    rozluźniony na imprezie i pochwalę się kolegą że mój sąsiad ciągle strony z
    chłopakami ogląda, sumie lepiej nie wiedzieć kto co i kiedy :D

  • 36. Data: 2009-12-06 12:01:59
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    mlopaci wrote:
    > Projekt z 1 grudnia 2009
    >

    > ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    > z dnia.......................... 2009 r.
    > w sprawie szczegółowego wykazu danych oraz rodzajów operatorów
    > publicznej sieci telekomunikacyjnej lub dostawców publicznie dostepnych
    > usług telekomunikacyjnych obowiązanych do ich zatrzymywania i
    > przechowywania.
    >
    > http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _wykaz_danych

    Czepiliscie sie tych nieszczesnych portow, mi sie tutaj inna rzecz
    "rzucila" w oczy.
    par 4 p 1b imię i nazwisko albo nazwę oraz adres abonenta;
    To znaczy ze prepaidy trzeba bedzie obowiazkowo rejestrowac?

    par 6 p 1e tak samo jak wyzej. Czyli znikaja wszelkie publiczne hotspoty?

    par 6 p 2a datę i godzinę ka dorazowego połączenia i rozłączenia z
    Internetem.
    Brakuje definicji pojec "polaczenie i rozlaczenie z interenetem". Co ja
    mam wlasciwie logowac? Wg interpretacji wiekszosci userow to moment
    uruchomienia i zamkniecia IE lub firefoxa. Wg mojej to moment wlaczenia
    i wylaczenia komputera. Tylko skad ja mam brac te informacje? Mam im
    instalowac na komputerach oprogramowanie szpiegowskie?

  • 37. Data: 2009-12-06 13:56:06
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    unikat74 wrote:
> [...]
    > rozluźniony na imprezie i pochwalę się kolegą że mój sąsiad ciągle
    > strony z chłopakami ogląda, sumie lepiej nie wiedzieć kto co i kiedy :D

    wiesz co, słabo mi się robi jak czytam takie wypowiedzi.

    Sam mam to co tu się nazywa potocznie uryną, tyle że ta uryna generuje
    1.3Gbit/s ruchu.
    I to jest pikuś jeszcze.

    Spróbuj zrzucać takie dane z urządzeń dysponujących portami 10G albo
    2x10G. A w TP takich portów mają dziesiątki.

    Nie masz zielonego pojęcia o skali.

    Marcin

  • 38. Data: 2009-12-06 13:58:51
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 06.12.2009 unikat74 <m...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > taka maszyna wystarczy w sumie dysk na 12 miesięcy dla 2 tys ludzi za natem

    Zdajesz sobie sprawę, że to się nie skaluje liniowo ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 39. Data: 2009-12-06 20:00:14
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

    > a co z protokołem takim jak ipsec gdzie nie ma portów ???

    No jak nie ma? ;) udp/500. ;>

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 40. Data: 2009-12-06 20:17:40
    Od: kriZb <k...@n...no>

    Marcin Kuczera napisał(a), dnia pięknego 2009-12-06 14:56:

> [...]
    >
    > Spróbuj zrzucać takie dane z urządzeń dysponujących portami 10G albo
    > 2x10G. A w TP takich portów mają dziesiątki.

    A widziales przy takim ruchu co sie dzieje z komputrem zbierajacym info
    przez sFlow/netFlow+pakowanie tego do SQL? Robilem, mam testowo i wiem
    jaki to bol. Ruch mniejszy niz szanownych, ale daje po dupie.
    A zaraz zaraz, nie to zebym chcial coby sie do IPTV przykleili, ale co
    multicasty tez mam logowac? Bo z definicji jest cit: "połączenie -
    fizyczne lub logiczne połączenie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych
    pozwalające na przesyłanie przekazów telekomunikacyjnych".
    A pornosy bede ogladal z HAMradio ;] Albo wroce na BBS [;