  • Data: 2014-10-20 22:11:53
    Temat: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjśc z poziomu tła, musi miec sensowny S/N ratio. Nie ma znaczenia jaki
    > duzy jest stożek w którym znajduje się obiekt - ma tylko dawać na tyle
    > silne odbicie aby zdudnilo się i po wzmocnieniu bylo słyszalne dla
    > detektora.
    >
    > Oczywiscie jest kłopot jeśli radar jest skierowany w kilka samochodów -
    > iskra zapewne bierze "najszybszy" w widmie sygnału po zmieszaniu. To już
    > odpowiedzialność obsługi i przeszkolenie. Ale ogolnie nie ma przeszkód
    > żeby pokazać kilka prędkości jednocześnie a obsłudze pozostawić decyzję

    Znaczy mają losować ? Bo teza wadliwości Iskry jest taka, że nie wiadomo co
    ona mierzy. Grzeje np kilometr za Tobą jakiś TIR, którego nawet gołym okiem
    nie widać, ale że Ciebie widać a prędkość została zarejestrowana to
    przypisują ją Tobie. Jak pójdziesz do sądu to się okaże, że jedynym
    materiałem dowodowym są zeznania osób żywotnie zainteresowanych ukaraniem
    Ciebie zamiast nagrania przebiegu kwestionowanego pomiaru.

    A była mowa o lidarze, który dla wykonywania pomiarów z dużej odległości
    jest, tylko też zapomnieli kupić statywu i pamięci wewnętrznej. Codziennie
    widzę jak cykają na wjeździe do miasta. Gość celuje opierając urządzenie na
    drzwiach od samochodu.

    > PS. Zrobilem sobie kiedyś, w ramach zabawy ze starą czujką mikrofalową,
    > własny radar. Powiedzmy że trochę się orientuję jak to działa od fizyki
    > przez elektronikę po informatykę. Zrobiony z byle czego (najtańsze
    > wzmacniacze uniwersalne, montaż na pająka, bez super kompensacji itd)
    > widział pojazdy z odleglości 100m. Mam go do dziś, nawet się zastanawiam
    > czy na drodze osiedlowej nie wystawić razem z wyświetlaczem ile wariaci
    > (głównie kurierzy) pomykają.

    No tak, jak zbudować coś takiego pisano dawno temu w czasopismach takich jak
    Radielektronik czy Zrób to sam, ale ... czy to twoje promieniowanie można
    emitować ?