  • 1. Data: 2013-12-01 14:50:34
    Temat: Mierzenie internetu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,15031230,Operato
    rzy_godza_sie_na_mierzenie_predkosci_internetu.html

    "Zespół złożony z największych operatorów telekomunikacyjnych i UKE
    ustaliły, jak będą prowadzone pomiary prędkości internetu zarówno
    stacjonarnego, jak i mobilnego. [...]
    Zgodnie z ustaleniami, które opisuje "Dziennik Gazeta Prawna"
    przeforsowano tzw. drive testy. Aparatura pomiarowa zostanie
    zainstalowana w samochodach, a badania będą wykonane, gdy auta będą w
    ruchu. Pomiary będą trwały 800 godzin i zostaną wykonane w
    największych miastach. Ich wyniki będą publikowane (podobnie jak
    badania prędkości internetu stacjonarnego).
    Jednak wyniki testów nie będą podstawą do rozwiązania umowy. UKE
    liczy, że sama upubliczniona wiadomość o złej jakości usługi skłoni
    telekomy do jej poprawy."

    Jak myslicie - Urzad dba o obywateli, czy zupelnie niepotrzebnie
    wydaje pieniadze podatnika ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2013-12-01 16:18:29
    Temat: Re: Mierzenie internetu
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-01 14:50, J.F. pisze:
> [...]
    > telekomy do jej poprawy."
    >
    > Jak myslicie - Urzad dba o obywateli, czy zupelnie niepotrzebnie

    Jak "niepotrzebnie"??? Urząd nadstawia w kierunku operatorów szeroko
    otwartą kieszeń mówiąc między wierszami, że z grubsza wiadomo kiedy i
    gdzie pomiary będą robione...
    Przecież urząd (ten czy tamten) głównie po to istnieje! No i jeszcze po
    to, żeby czyjś pociotek mógł mieć w tym urzędzie posadę :)

    Chociaż, szczerze mówiąc, to UKE rękami pani Strężyńskiej przyczyniło
    się do uruchomienia Aero2, więc jakiś-tam ochłap dla motłochu jest.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-12-02 14:47:56
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > telekomy do jej poprawy."
    >
    > Jak myslicie - Urzad dba o obywateli, czy zupelnie niepotrzebnie

    widzialem juz takie raporty, co prawa testy nie trwaly 800h ale bylo cos
    takiego

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2013-12-02 14:50:54
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    i owy raport: http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=8840

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2013-12-02 18:31:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-02 14:50, tck pisze:
    > Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    rzy_godza_sie_na_mierzenie_predkosci_internetu.html

    > i owy raport: http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=8840

    Co zabawniejsze - najlepiej wypadł Play, na którym tak łatwo się
    psy wiesza :)

  • 6. Data: 2013-12-03 21:33:02
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    rzy_godza_sie_na_mierzenie_predkosci_internetu.html

    > Co zabawniejsze - najlepiej wypadł Play, na którym tak łatwo się
    > psy wiesza :)

    te testy robione 3 lata temu, ze stanem dzisiejszym wiele wspolnego to miec
    nie musi...

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2013-12-03 21:54:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-03 21:33, tck pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    (...)

    > te testy robione 3 lata temu, ze stanem dzisiejszym wiele wspolnego to
    > miec nie musi...

    No nie, a ja nigdzie nie pisałem, że teraz będzie tak samo. To co mnie
    rozbawiło to raport, który w którym tak źle konkurencja wypadła. Tylko
    niech nikt nie wpadnie na pomysł (szczególnie J.F.) teorii spiskowej,
    że to Play zapłacił, by raport tak dobrze wypadł na ich korzyść.
    Inna sprawa, że bardzo bym się cieszył, gdyby operatorzy poprawili
    jakość usług w tej materii, a mają co robić, oj mają.

  • 8. Data: 2013-12-04 11:28:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >Jak "niepotrzebnie"??? Urząd nadstawia w kierunku operatorów szeroko
    >otwartą kieszeń mówiąc między wierszami, że z grubsza wiadomo kiedy i

    Mowisz ?

    >Przecież urząd (ten czy tamten) głównie po to istnieje! No i jeszcze
    >po to, żeby czyjś pociotek mógł mieć w tym urzędzie posadę :)

    Mowisz ? Tak mi sie wydaje ze lapownictwo moco jednak spadlo.

    >Chociaż, szczerze mówiąc, to UKE rękami pani Strężyńskiej przyczyniło
    >się do uruchomienia Aero2, więc jakiś-tam ochłap dla motłochu jest.

    Przyczynilo jak przyczynilo - dlugo urzad mowil ze jeszcze nic nie
    deklaruje i nie wie jakie decyzje podejmie :-)

    Ale MTR obnizali skutecznie. No chyba ze jak sie da, to bedzie
    wolniej, a jak sie nie da, to bedzie szybko i drogo :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-12-04 14:55:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-02, o godz. 18:31:35
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Co zabawniejsze - najlepiej wypadł Play, na którym tak łatwo się
    > psy wiesza :)

    Zerknij jak ten raport był robiony dla miasta które znasz. Można się
    nieźle zdziwić. Gdy ten raport opublikowano to przeanalizowałem sobie
    punkty i trasy w jakich to było robione akurat dla Warszawy. Bo
    zastanawiałem się wtedy nad wyborem operatora dla mobilnego netu.I
    odkryłem ciekawostkę. Raport pokazuje jakość usług na najszerszych
    trasach i wylotówkach a nie w całym mieście. Pominięto większość
    wielkich osiedli na peryferiach za to dość gęsto jeżdżąc po centrum w
    którym pokrycie jest w miarę dobre dla wszystkich sieci. Raport nie
    wychwyciła np. problemów Play na Wilanowie, w Wawrze czy na Tarchominie
    które istnieją do chwili obecnej. Niestety nic nie zastąpi startera,
    modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2013-12-04 15:08:00
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Zerknij jak ten raport był robiony dla miasta które znasz. Można się
    > nieźle zdziwić.

    Widziałem i nie ma się czemu dziwić.

> [...]
    > którym pokrycie jest w miarę dobre dla wszystkich sieci. Raport nie
    > wychwyciła np. problemów Play na Wilanowie, w Wawrze czy na Tarchominie

    Dokładnie w ten sam sposób nie wychwycił problemów Ery, Orange i Plusa.

    > Niestety nic nie zastąpi startera,
    > modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

    Nie zastąpi, a jak piszesz o mobilnym necie to raczej nie w danej
    lokalizacji - tam to on jest bardziej stacjonarny.