    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 10 Jan 2018 12:10:37 +0100

    Tue, 9 Jan 2018 13:37:44 +0100, Myjk

    > W obecnych warunkach przejechałem 20km i zjadło mi 1/3 baterii więc
    > coś czuję że daleko tym nie zajadę. :D Inna sprawa że grzałem cały czas i w
    > ramach zabawy nie oszczędzałem "gazu".

    Relacjonuję. Zakładałem że jak piszą 100-160km zasięgu, to 100 jest w
    skrajnych warunkach a 160 w optymalnych trzymając się zakresu ECO (z kolei
    w wiki jest napisane, że rekordowo przejechali tym 220km). Tymczasem dusząc
    cały czas gaz i grzejąc (albo klimatyzując) kabinę pewnie skończyłoby się u
    mnie na 70km (obecny użytkownik jest w stanie przejechać 100 w trybie ECO z
    grzaniem). Jednak zaznaczam, to auto ma już 7 lat, było na początku
    leasingowane przez 3 lata i zostało zwrócone lizingodawcy -- nie wiadomo
    zatem jak było użytkowane i ile razy stanęło "w polu" z pustymi aku, czy
    było garażowane czy też stało pod chmurką itd.

    Ja wczoraj dobiłem do 45km zostało 30%. To auto ma tylko "punkt" na desce z
    "kreskową" ilością energii, żadnego komputera pokładowego, etc.
    pokazującego zasięg czy procent. Przez noc auto się podładowało w 2T
    (wczoraj musiałem jeszcze odwiedzić sklep elektryczny i zmontować sobie
    kabel 400->230, bo auto stoi pod chmurką) i jest znowu gotowe do jazdy.

    Prąd mam po 0.35 zł brutto w 2T (drogo, bo bardziej mi zależało na niższej
    cenie dziennej) więc cały "bak", zakładając fabryczną pojemność na 16kWh
    (ale pewnie jest mniej obecnie) i że da się tym w trybie ECO przejechać
    100km, zapakowałem za 6zł. Dla porównania Spacestar żony pali 5.5/100 przy
    jej spokojnej miejskiej jeździe (mnie by pewnie zjarał z 7 :P), czyli
    licząc litr po 4.5 paliwo kosztuje ~4x więcej.

    Z rana zapakowałem do "mewy" narty celem przetransportowania do serwisu i
    się zmieściły nadal pozostawiając 2 miejsca (z 4 homologowanych) dla
    pasażerów! :> Paradoksalnie całkiem sporo miejsca tam jest, szczególnie nad
    głową.

    Gdyby nie ten mizerny zasięg i w miarę sensowna cena (niestety jeszcze jej
    nie znam, w ogóle jeszcze nie ma decyzji czy będą się chcieli się tego
    pozbyć), brałbym!

    Zawsze chciałem pojeździć elektrykiem, ale nie sądziłem że taka popierdółka
    da mi tyle frajdy. Pomimo że to przeraźliwa taczka (to nawet do segmentu A
    ciężko zaliczyć), jeżdżę z bananem na gębie. :D Aż mi się zamarzył taki
    Leaf co ma do setki 8-9 sek. a Tesla z 4-6 sek. yuuum! :P Gdyby nie to że
    dom buduję pewnie bym w tym momencie jeszcze ostrzej myślał nad zakupem
    używanej Tesli. :P

    --
    Pozdor
    Myjk