  • Data: 2018-10-21 13:54:52
    Temat: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis pisze:

    > Ale chwilę, to że są ruchome nie znaczy wcale, że są nieokreślone. To
    > tak samo jak z Wielkanocą - każdego roku wypada w innym dniu, ale masz
    > konkretny algorytm, który pozwala Ci obliczyć datę dla danego roku roku.
    > W paru swoich projektach korzystałem ze znalezionej w Internecie
    > funkcji, która ładnie wyliczała dni zmiany czasu. Następowała ona
    > automatycznie o właściwej porze. Nie trzeba było niczego sprawdzać w
    > Internecie. Na dobrą sprawę mógłbym także użyć standardowych funkcji z
    > time.h.

    Jestem zaskoczony faktem, że istnieją ludzie, którzy muszą "kopać
    w internecie" aby znaleźć info kiedy zmienia się czas z zimowego
    na letni i odwrotnie!

    > Problem może się pojawić dopiero wtedy, gdy władza zmieni reguły
    > decydujące o zmianie czasu, albo zupełnie ją zlikwiduje (co też może
    > niedługo zastąpić). Wtedy czeka nas aktualizacja oprogramowania. Dobrze
    > też uwzględnić w opcjach możliwość wyłączenia automatycznej zmiany.

    To jest zapisane w plikach lokalizacyjnych. To o tyle istotne, że
    w takiej Australii nie tylko mają zimę zamienioną z latem, ale też
    reguła wyznaczania dni zmiany jest tam inna -- różnica czasu między
    Warszawą a Sydney zmienia się cztery razy w roku. jak ktoś dba
    o porządek w swoim sofcie, wystarczy mu zaktualizowanie pliku
    lokalizacji pobranego z oficjalnego źródła.

    > Ja tam akurat lubię, kiedy wszystkie zegary w moim domu pokazują
    > dokładnie ten sam czasu

    Nie wszyscy jednak jak widać rozumieją, na czym polega zmiana czasu
    strefowego (albo stref czasowych). Nie ma żadnego "błędu jednej
    godziny na dobę" ani podobnych tego typu głupot.

    --
    Jarek