  • 1. Data: 2010-04-30 04:00:27
    Temat: Moja skrzynia biegow - po raz trzeci i ostatni (mam nadzieje).
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Sory za nowy temat, ale news.neostrada juz wywalila mi moj poprzedni watek.

    Wymieniony wodzik i walek zmiany biegow (ten, ktory obraca pamietnikiem).
    Roboty w sumie bedzie z 5 godzin, ale jakbym mial kogos do pomocy i maszyne
    polozona na boku to bym pewnie zmiescil sie w 2 godziny.

    Rezultat: "slynnego" fazerowskiego pierdolniecia przy zmianie z 1 na 2 po
    prostu nie ma. Jest klikniecie i to dosc ciche. Pierwszy bieg na postoju -
    tutaj jest wyrazne i glosne uderzenie i lekkie szarpniecie do przodu. Potem
    z 1 na 2 zmiana polega na cichym kliknieciu, potem praktycznie nic.

    Kazdy fazer, na ktorym jechalem (jak szukalem maszyny, zeby kupic dla
    siebie) mial przypadlosc polegajaca na bardzo glosnej zmianie z 1 na 2. Ten
    ktorego kupilem wcale tej zmiany nie mial ani glosniejszej, ani wypadajacego
    biegu, ani nic.

    Moja rada? Jesli jest konkretne pierdolniecie przy zmianie z 1 na 2 to
    wymienic/sprawdzic wodzik zanim bieg zazcznie wyskakiwac. Cala operacja to
    wyjecie sprzegla i odkrecenie misy olejowej. Wodzik to koszt ponizej 200zl,
    a uszczelki (org na sprzeglo i mise olejowa) to okolo 100zl. Wymiana trybow
    jest o tyle nieciekawa, ze trzeba zdjac cylindry (chowaja sie pod nimi 2
    sruby).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 2. Data: 2010-05-01 15:56:53
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-30 06:00, Ivam pisze:
> [...]
    > postoju - tutaj jest wyrazne i glosne uderzenie i lekkie szarpniecie do
    > przodu. Potem z 1 na 2 zmiana polega na cichym kliknieciu, potem

    To pogratulowac, ze wszystko sie dobrze skonczylo i niewielkim nakladem
    finansowym.