  • Data: 2016-06-18 15:36:16
    Temat: Re: Mosty sklejane z patyczków
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.06.2016 11:10, WM wrote:
    > Fajna zabawa i pomysł z konkursem dla dzieciaków.
    > https://youtu.be/gMgBjHBjcfo?t=4m52s
    >
    > Studenci wykonali kratownicę z lodowych patyczków,
    > wytrzymującą ciężar ponad 1000 N
    > https://youtu.be/Z_h6gMlRf7k?t=4m4s
    >
    > Ciekawe co to za facet z polskim godłem na koszulce?
    > https://youtu.be/w0aiZ0ijhAo?t=17s

    Gdzieś widziałem studentów budujących z dłuższych wykałaczec/patycznów
    do grilla (nie pamiętam, czy były sznurki). Padło stwierdzenie, że to
    ma sporo wzpólnego z budową w rzeczywistej skali.
    W sumie słusznie, jeśli przeskalujemy most 1:100, wytrzymałość
    materiałów również należy przeskalować w dół, aby uzyskać podobne
    efekty (to sie zawali, a to nie).

    pzdr
    bartekltg