  • 31. Data: 2005-02-20 08:15:55
    Temat: Re: [NTG] sprzeciw pelnej ksiegowosci dla malych dostawcow internetu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:174f11d81fav5e8645p67c89n6sa67gead@4ax.com...

    > to oczywiste, jak dla mnie to za w/w przepisem stoją jakieś duże
    > korporacje telekomunikacyjne

    Gdyby to było to ....

    najgorsze, że to prawdopodobnie jest wrodzona durnota naszych prawodawców.

  • 32. Data: 2005-02-20 14:25:51
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    psobkiew pisze:

    > Post wysłany w imieniu wszystkich którzy chcą zmienić idiotyczny
    > zapis w ustawie!

    Jaki kraj, takie przepisy...

    --
    Neas, ?eas@i?sa?e.pl

  • 33. Data: 2005-02-20 16:23:03
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    neks.net napisał(a):
    > wiem ze troszke NTG ale moze ktos sie przylaczy do protestu przeciwko
    > obowiazkowemu prowadzeniu pelnej ksiegowosci przez malych odstawcow
    > internetu
    >
    > list otwarty i maile pod adresem: protest.neks.net

    A na pl.soc.prawo.podatki dziś zostało wyjaśnione kogo dotyczy ów zapis.
    I okazuje się że w zasadzie tylko tych co swiadczą usługę powszechną, a
    więc lokalnej firmy pt. Jacek Placek i Agatka s.j. to nie dotyczy :P

    TLZ

    PS> Niniejszym się odwątkowuję, bo myślałem że naprawdę nam dolali. Ale
    neks zrobił fałszywy alarm :) - nie doczytał Ustaw związanych...

    TLZ

  • 34. Data: 2005-02-20 20:20:52
    Od: psobkiew <p...@a...com>

    Tomasz Lam [ZULU] wrote:

    > A na pl.soc.prawo.podatki dziś zostało wyjaśnione kogo dotyczy ów zapis.
    > I okazuje się że w zasadzie tylko tych co swiadczą usługę powszechną, a
    > więc lokalnej firmy pt. Jacek Placek i Agatka s.j. to nie dotyczy :P

    Proponuje wykonać jutro trzy rzeczy :
    1. przeczytać dokładnie ze zrozumieniem art. 55 PT.
    2. zadzwonić do URTIP do Warszawy i zapytać o art 55. PT .
    3. Proponuje poczytać http://www.teleprawo.pl/

  • 35. Data: 2005-02-20 21:03:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    psobkiew napisał(a):

    > Proponuje wykonać jutro trzy rzeczy :
    > 1. przeczytać dokładnie ze zrozumieniem art. 55 PT.
    > 2. zadzwonić do URTIP do Warszawy i zapytać o art 55. PT .
    > 3. Proponuje poczytać http://www.teleprawo.pl/

    No to czytamy

    Art. 55. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny

    przedsiębiorca lub inny podmiot uprawniony do wykonywania działalności
    gospodarczej na podstawie odrębnych przepisów, który wykonuje
    działalność gospodarczą polegającą na dostarczaniu sieci
    telekomunikacyjnych, udogodnień towarzyszących lub świadczeniu usług
    telekomunikacyjnych

    udostępniający publiczne sieci telekomunikacyjne

    sieć telekomunikacyjną wykorzystywaną głównie do świadczenia publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych;

    lub świadczący publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne

    usługi telekomunikacyjne dostępne dla ogółu użytkowników;

    jest obowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych[...] i tak dalej.

    Stąd 99 % sieci o zasięgu osiedlowym i zbliżone _NIE_MAJĄ_OBOWIĄZKU_
    stosować sie do tego zapisu. Czyli pogląd krążący tu i ówdzie, że sieć
    na 40 osób musi prowadzić pełną księgowość jest z założenia błędny.
    Jeżeli natomiast ktoś zmonopolizował całkiem duże miasto.... I podłącza
    każdego, kto sie zgłosi... Nie ma przebacz ;-(

    Co do URTiP-u - oni sami sa w tej chwili jak pijane dzieci we mgle...
    Sytuacja ich zaskoczyła, podobnie jak np. w sprawie 22% VATu i pojęcia
    ceny w polskim prawie. DOkładnie taka sama sytuacja panuje
    prawdopodobnie w ministerstwie.

    Co do teleprawa - na temat Pana Krzysztofa mam swoje własne (odrębne)
    zdanie. Chętnym polecam Jego twórczość jako lekturę do poduszki, ale bez
    obowiązku uczenia się jej na pamięć. A w sprawie powyzszej - tam jest
    jedynie kopia cudzych poglądów, niestety...

    Co do samej dyrektywy - mówi ona, że państwa członkowskie MOGĄ zwolnic
    operatorów z takiego obowiązku, gdzie kryterium zwolnienia to poziom
    przychodów. Faktycznie, w naszej rozbabranej sytuacji prawnej lepiej by
    było to mieć ureguluwane na podstawie czytelnego kryterium.

    M.

  • 36. Data: 2005-02-20 21:13:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Stąd 99 % sieci o zasięgu osiedlowym i zbliżone _NIE_MAJĄ_OBOWIĄZKU_
    > stosować sie do tego zapisu. Czyli pogląd krążący tu i ówdzie, że sieć

    Bo co? Nie sa "publicznie dostępne" i nie swiadcza "dla ogółu"?

    > na 40 osób musi prowadzić pełną księgowość jest z założenia błędny.
    > Jeżeli natomiast ktoś zmonopolizował całkiem duże miasto.... I
    > podłącza każdego, kto sie zgłosi... Nie ma przebacz ;-(

    A gdzie jest ta granica? Pół miasta? Trzy osiedla?

    MJ

  • 37. Data: 2005-02-20 23:01:14
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <cvatum$igd$1@inews.gazeta.pl> Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > działalność gospodarczą polegającą na dostarczaniu sieci
    > telekomunikacyjnych, udogodnień towarzyszących lub świadczeniu usług
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > telekomunikacyjnych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    "odogodnienia towarzyszące - WLAN w kawiarence
    świadczenie usług telekomunikacyjnych - dowolna sieć LAN, prowadząca działalność
    legalnie
    [..]

> [...]
    > Jeżeli natomiast ktoś zmonopolizował całkiem duże miasto.... I podłącza
    > każdego, kto sie zgłosi... Nie ma przebacz ;-(

    Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz a potem jeszcze jeden raz, może zobaczysz
    to co inni juz zobaczyli.

  • 38. Data: 2005-02-20 23:13:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Admin TVK Tel-Ka napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz a potem jeszcze jeden raz, może zobaczysz
    > to co inni juz zobaczyli.

    A czy kolega administrator zna znaczenie spójnika "I" ?

    M.

  • 39. Data: 2005-02-21 06:36:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Admin TVK Tel-Ka napisał(a):

    [...]

    > Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz a potem jeszcze jeden raz, może zobaczysz
    > to co inni juz zobaczyli.

    Moze do roztrzygniecia sporu zatrudnisz bieglego sadowego? ;P

    pansp

    j.

  • 40. Data: 2005-02-21 11:16:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A tak przy okazji - czy moge prosic o przystepne wyjasnienie dla
    laika, co to jest "pelna ksiegowosc"?

    MJ