    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 24 Oct 2016 04:28:15 -0700 (PDT)
    <580773f9$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5809e86a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <580dcb45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Na razie zabawka
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 17:50:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Ale to sie dowiadujesz po fakcie :-)

    Po fakcie to się dowiadują ci co przegrali. Ci co wygrali są świadomi sytuacji przez
    cały czas.

    > Hyundai byl w Seulu, Daewoo byl w Seulu, KIA tez w Seulu.

    Seul to jest zły przykład, bo to jest pół populacji kraju w jednym mieście, nie da
    się całego miasta zdobyć. Ale popatrz na taki Ulsan, tam wszystko należy do Hyundaia.
    Geoje- Samsung. Daewoo się rozwalił, ale wcześniej też miał swoje latyfundia, dziś na
    przykład Okpo dong.

    > Hm,
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Familia#Kia_Bris
    >
    > -pod wlasna marka sie trudniej eksportuje,
    > -maly ten eksport, i mala produkcja.

    > Doswiadczen z elektroniki nie przekladalbym na samochody.
    > W miedzyczasie zreszta Korea stala sie przodujacym producentem tejze
    > elektroniki.

    No toż cały czas się wymądrzasz jakimiś radiami.

    > A typ tego projektora na pewno ten sam ?

    Nawet pudełko to samo, tylko naklejka z symbolem modelu inna, na którymś tam miejscu
    zamiast US, ma KR. Na stronie LG, ani koreańskiej, ani anglojęzycznej, nie ma o tym
    ani słowa. Na forach ludzie potwierdzają. Rynek amerykański zbiedniał, więc LG
    zdecydował o żyłowaniu. Rynek koreański domaga się wyższej jakości, więc ma być 3D,
    nawet za wyższą cenę.

    > Na moj gust, to standard zycia tam podnosil sie od 1955, a nie od 20
    > lat ...

    Podnosił się, ale w tempie okołozerowym. Jak chcesz się spierać czy to było dużo czy
    mało w porównaniu z dzisiejszymi czasami, to tracisz czas.

    > Tak ten swiat urzadzony - robisz, robisz, i g* z tego masz.
    > Bo jakbys mial za duzo, to by ci sie robic odechcialo :-)
    >
    > Oczywiscie rozny jest poziom tego g* :-)

    Prezentujesz imponujący poziom optymizmu :-)

    > I tu wracamy do kwestii robotow ... coraz mniej osob musi pracowac...

    Kwestia punktu widzenia. Konstruktorów coraz więcej.

    > a) wielu w kraju nie moglo liczyc na te 4000zl, taka srednia to
    > zreszta od niedawna,
    > b) niektorzy pojechali tam zarobic - mieszkaja w jednym pokoju, i
    > licza ile odlozyli.
    > Zarobia, to wroca ... albo i nie, jak w miedzyczasie stwierdza,
    > ze tam sie zyje lepiej.
    > c) jak pisalem - rozny poziom tego g* - z tego co zostanie w Niemczech
    > bedzie cie stac nowy samochod, a w Polsce na nastoletni po Niemcu.
    > d) no i koniec koncow - warto pomyslec o emeryturze. W Polsce zarobisz
    > na 1000zl, w Niemczech na 1000 euro.

    Same but different. Brawo.

    > Ze dzis moglby kolonizator cos zostawic ...

    A może to żaden kolonizator? Może dziś nie ma żadnego "kolonizatora" w sensie jednego
    człowieka który pociąga wszystkie sznurki? Może po prostu są miejsca na ziemi, w
    których ludzie lubią żyć w bardaku i wszystko im jedno kto ich doi, a jak komuś nie
    jest wszystko jedno to ucieka gdzie pieprz rośnie?

    > www.allegro.pl
    > Zobacz ile jest maluchow na sprzedaz.

    No i?

    > Nie kazdy "klasyk" wart jest picowania. To zreszta i tak sa pojedyncze
    > sztuki.
    >
    > A takze ciekawostka - Daewoo lanos czy fiat siena.
    > Tego sie w kraju setki tysiecy sprzedalo ... i gdzie sie to podzialo ?

    Tam gdzie wszystkie inne samochody: większość na śmietniku, kilka sztuk w garażu u
    miłośników, którzy kiedyś je wyciągną i sprzedadzą za dobre pieniądze. Na przykład
    dzisiejsze Genesisy kiedyś będą poszukiwanymi klasykami.

    > Skoro komunisci dostawy przerwali, a kraj glodem nie przymieral, to
    > znaczy, ze sie jednak odbudowala :-)

    No przecież przymierał. Cały naród budował stolicę, znaczy za darmo rozbierał budynki
    w swoim mieście i wysyłał cegłę do Warszawy.

    > Duzo nie trzeba - ziarno na zasiew, po roku juz bedzie z wlasnych
    > plonow, trzoda po kolejnym roku czy dwoch, trzeba tylko koni z Unrry
    > do roboty i materialow budowlanych na obory.

    Tak to rolnik ledwo wyżywi swoją rodzinę. A tu kraj trzeba wyżywić.

    > To juz nie ten poziom terroru.

    No to zdefiniuj jaki według Ciebie jest "ten" bo tak to możesz w nieskończoność
    marudzić.