  • 1. Data: 2014-03-26 00:48:05
    Temat: Najmniejszy/najtańszy mikrokontroler z RealTimeClock na pokładzie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ktoś może zaproponować tanie i proste rozwiązanie CPU+RTC ?
    Najchętniej aby RTC popędzany był z kwarca 32kHz ale CPU
    miał opcję wewnętrznego generatora RC do taktowania kodu.
    Zasilanie najchętniej wprost bateryjne z Litowej pastylki 3V,
    (znaczy się < 3.3V) i minimalny pobór prądu w stanie uśpienia.
    Obudowa może być nie-amatorska (np. mały QFN jest OK).
    Rdzeń obojętny: ARM, PIC, 8051 (cokolwiek) byle kostka była nowa.

  • 2. Data: 2014-03-26 04:05:39
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > Obudowa może być nie-amatorska (np. mały QFN jest OK).
    > Rdzeń obojętny: ARM, PIC, 8051 (cokolwiek) byle kostka była nowa.

    MSP430G2001 będzie pasować? RTC jako takiego nie ma ale licznik można
    popędzić z kwarcu zegarkowego i będzie sobie cykać kiedy procesor będzie
    spać. Resztę można puścić na wbudowanym generatorze RC.

    j.

  • 3. Data: 2014-03-26 08:55:29
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-03-26 04:05, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > popędzić z kwarcu zegarkowego i będzie sobie cykać kiedy procesor będzie
    > spać. Resztę można puścić na wbudowanym generatorze RC.

    Chyba trochę więcej żre prądu, ale jeśli ma się już narzędzia do STM32:
    STM32F030F4P6, 5zł brutto, TSSOP20,
    32 kHz oscillator for RTC with calibration
    Calendar RTC with alarm and periodic wakeup
    from Stop/Standby
    lub też układy serii o obniżonym poborze mocy - STM32L1 (chociaż prąd
    może być podobny jak wyżej)
    przy okazji zerknij na STM8L051F3, czy nie będzie miał mniejszego prądu,
    ale chyba nie ma gcc na ten rdzeń.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-03-26 09:04:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Obudowa może być nie-amatorska (np. mały QFN jest OK).
    > Rdzeń obojętny: ARM, PIC, 8051 (cokolwiek) byle kostka była nowa.

    Używamy AtXmega256A3BU.
    Bez literki B RTC nie ma osobnego zasilania od reszty.
    RTC popędzany 32768.
    Reszta ma mnóstwo opcji popędzania między innymi RC synchronizowane do tego
    32786.
    Co do poboru prądu to tak z pamięci nic nie powiem.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-03-26 09:11:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 26.03.2014 09:04, Piotr Gałka pisze:

    > Używamy AtXmega256A3BU.
    > Bez literki B RTC nie ma osobnego zasilania od reszty.
    > RTC popędzany 32768.

    Drogich zegarków używasz :-)
    https://seguro.pl/sklep/?zobacz=5438

  • 6. Data: 2014-03-26 09:39:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Wednesday, March 26, 2014, 4:05:39 AM, you wrote:

    > MSP430G2001 będzie pasować? RTC jako takiego nie ma ale licznik można
    > popędzić z kwarcu zegarkowego i będzie sobie cykać kiedy procesor będzie
    > spać. Resztę można puścić na wbudowanym generatorze RC.

    No i za $4.30 można mieć kompletną płytkę uruchomieniową z
    programatorem USB :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-03-26 09:40:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Wednesday, March 26, 2014, 8:55:29 AM, you wrote:

    > Chyba trochę więcej żre prądu,

    Więcej od czego? TI na tym zegarek zrobiło, pędzony bateryjką
    pastylkową.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2014-03-26 09:56:11
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Więcej od czego? TI na tym zegarek zrobiło, pędzony bateryjką
    > pastylkową.

    Od MSP430. Urwałeś moje zdanie, a następnie je przeczytałeś?

    --
    Michał

  • 9. Data: 2014-03-26 09:59:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Wednesday, March 26, 2014, 9:56:11 AM, you wrote:

    > Od MSP430. Urwałeś moje zdanie, a następnie je przeczytałeś?

    MSP430 żre więcej od MSP430? Wróbelek ma nóżkę bardziej?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-03-26 10:15:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Drogich zegarków używasz :-)
    > https://seguro.pl/sklep/?zobacz=5438

    Do ministrów (a szczególnie jednego) mi daleko :).
    P.G.