    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Naprawa zrzutów emmc
    Date: Wed, 23 Jan 2019 21:07:47 +0100

    On 22/01/2019 23:44, Marcin Debowski wrote:
    > On 2019-01-22, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Wygląda, a jak nie jest? :) Co by to mogło byc? Nie bardzo wierzę w
    > sterownik za to rozwalające/uszkodzone flashe sa raczej popularnym
    > zjawiskiem. Jeśli się coś sypie, to może być przecież dokładnie
    > odwrotnie (tylko od czasu do czasu czyta poprawnie).

    Dlatego zalezy mi na przeczytaniu tego emmc jeszcze raz innym OS. Ale to
    jest, jak widać, nietrywialne.

    > Jak te miejsca są co kilkanaście MB to chociaz spróbowałbym znaleźć
    > takie co przypada na jakiś znany plik i tak spróbował zweryfikować.

    Wypadają tam np. systemowe dllki windowsa. Co może ale nie musi
    tłumaczyć dlaczego ten system ma problemy sam ze sobą.

    > Czy
    > okresowość tych miejsc jest w jakiś sposób stała, tzn. czy powtarzają
    > się regularnie lub częściowo regularnie?

    Nic takiego nie widzę. Entropii nie badałem ale rozmieszczenie flipów
    jest na oko całkiem przypadkowe i niepowtarzalne między dumpami. Jedyne
    co pewne to bit 3.

    > A weryfikowałeś jakoś samą emmc
    > czy nie zwraca błędów też pod Windows?

    Nie mam jak. Nie istnieje dystrybucja win live która mogła by się tam
    odpalić lub nie posiadam takowej. Nie znam też niczego innego niż linux.
    BSD przyznaje nie sprawdzałem bo też nie wiem co wziąć.

    > Albo na poziomie plików, utwórz (np. zewnętrznie) duży, znany plik,
    > zapisz na emmc a potem odczytaj i zobacz czy są błędy.

    Już to robiłem, ale nie mam tyle miejsca aby mieć pewność, na razie to
    co zapisałem odczytałem bez błedów, niestety Candy Crush Saga, Minecraft
    i xbox to corowe aplikacje windowsa i zostało jakieś 200MB wolnego. Nie
    chce kasować systemu do momentu aż nie będę miał backupu, nigdy nie masz
    pewności czy na takim badziewnym hardware windwos się w ogóle
    zainstaluje. Na Kiano SlimTab 8 MS dał radę, ale z taką ilością
    niespodzianek po drodze że tutaj nie mam żadnej pewności.