  • Data: 2018-02-07 23:08:55
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.02.2018 o 21:10, J.F. pisze:

    > Hm, w czasach PLD to mi prosciej bylo zapisac rownania logiczne niz sie
    > zastanawiac, co te bramki realizuja :-)
    > Choc przyznaje, ze rejestry/latche byly nieczyste w zapisie.
    >
    > Kontroler DDR RAM ... a tego sie nie robi w FPGA ?
    > I jak to narysowac :-)
    >
    > J.

    Też sobie nie wyobrażam rzeźbienia kontrolera SDRAM rysując schemat z
    bramek przerzutników czy nawet trochę większych bloczków funkcyjnych.
    W swoich zabawach z Xilinxem stosuję taką zasadę: bloki funkcyjne typu
    kontroler SDRAM, CPU, VGA, GPU itd. itp. robię w Verilogu (rzadziej w
    VHDL) i dopiero to wszystko sklejam do kupy na schemacie w jeden system

    ftp://control.slupsk.pl/gksystem32.pdf

    Od pewnego czasu zapis w Verilogu przemawia do mnie bardziej niż
    schemat, mimo żem na schematach wychowany ;-)

    Grzegorz