    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nexus 5 - kolejne kłopoty
    Date: Thu, 30 Jan 2014 17:28:14 +0100

    W dniu 2014-01-30 17:01, Mateusz Papiernik pisze:

    > Nie robia tego. Proces rekrutacyjny w Google to jeden z bardziej
    > abstrakcyjnych procesow, jaki w zyciu widzialem - ale zaden
    > wannabe-programista tego nie przeleci, a jak przeleci - weryfikuje
    > sie bardzo szybko.

    Być może właśnie w tym problem. Proces jest abstrakcyjny więc Ci z
    filozoficznym usposobieniem do życia przejdą a doświadczeni programiści
    odpadną. Zwróć uwagę, że aplikacje Google są jedyne w swoim rodzaju:
    groch z kapustą. Nawet na PCtach korzystanie z konta Google wymaga
    zdumiewających operacji. Aby np. dostać się do Adwords albo narzędzi dla
    Webmasterów, albo obsługi partnerów itd ... musisz szukać tego po sieci
    bo nie masz tak jak kiedyś było - że doklejasz swoje ulubione aplikacje
    do panelu "moje aplikacje". Najbardziej naturalne interfejsy są przez
    nich porzucane na rzecz skrajnie utrudnionych, wybitnie nieprzyjaznych
    i/lub z rozwiązaniami graficznymi na poziomie przedszkolaka. Wrzuć sobie
    widget kalendarza androidowego na pulpit telefonu. Rani oczy. Jak za
    czasów Windows 3.11. Coś musi być przyczyną takiej polityki. To "coś"
    nazwałbym niekompetencją programistów Google spowodowaną być może
    absurtalnym procesem rekrutacyjnym. Nie znajduję innego wytłumaczenia.

    > SMSy w Hangoucie sa zrealizowane slabo, i to jest fakt. Jak zalezy Ci
    > na dobrej obsludze SMSow, nie rob tego Hangoutami.

    Czy możesz mi coś wartościowego zaproponować? Mnóstwo tego jest w
    sklepie. Zależy mi na tym aby MMSy i SMS dało sie redagować, otrzymywać
    powiadomienia, aby rozmowy były zbijane w wątki, aby po kliknięciu w
    kontaktach "wyślij wiadomość" odpalał się właściwy edytor. A jakby
    wizytówki było można wysyłać i odbierać, to byłoby idealnie.

    > Rozumiem polityke, bo swiat marginalizuje znaczenie SMSow i
    > spodziewam sie, ze za chwile to w ogole bedzie niewykorzystywana
    > funkcjonalnosc - ale implementacja jest na te chwile kiepska.

    Hmm... a co w zamian? Dzieciaki są uzależnione od SMSów. Robią to od
    rana do nocy.

    > Zmien dzwiek powiadomien kalendarza na dowolny dobrze slyszalny, a
    > nie marudzisz... to akurat zawsze dzialalo dobrze, w Nexusie tez
    > dziala.

    No jak to? Co prawda nie miałem nigdy wcześniej Nexusa lecz HTC Desire
    HD. Tam zrobili swoją własną nakładkę na androidowy kalendarz aby m.in.
    rozwiązać problem braku skutecznych powiadomień. Kalendarz w HTC
    powiadamiał mnie narastającym dźwiękiem, a gdy nie reagowałem -
    powtarzał się po 10 minutach. W Androidzie mam "brzdęk" i po sprawie.
    Gdy miałem telefon w kieszeni albo nie było mnie w pomieszczeniu w danej
    sekundzie (dosłownie sekundzie), to o zdarzeniu nie będę nic wiedział
    jeśli nie zerknę na wyświetlacz. Już raz zawaliłem spotkanie bo po
    czasie odkryłem, że w pasku powiadomień mam ikonkę i pewnie coś
    wcześniej brzdęknęło. Już nie wspomnę, że subtelny "brzdęk" mnie nie
    obudzi gdy muszę wcześnie wstać na takie spotkanie - a i nie wiem czy
    się nie wyciszy wraz z wyciszeniem telefonu. U Ciebie jest inaczej?
    Gdzie to ustawiasz?

    Marek