  • 71. Data: 2011-03-18 10:47:21
    Temat: Re: Nie chce zapalic gsx r 750
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-03-17, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > W GSX NGK padaly mi jak muchy, Denso znosily dzielnie wszystkie wymysly
    > kranikowo-gaznikowe.

    A jeszcze lepiej miec irydowki. Ostatnio zle zlozylem zaworek iglicowy i
    pompa napompowala tyle wachy do garow ze rozrusznik nie mogl przekrecic
    silnikiem... Pozniej spokojnie odpalil, bez wykrecania swiec.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 72. Data: 2011-03-18 12:32:58
    Od: Glub <g...@g...com>

    Arni <a...@n...spam.pl> wrote:
    > Kuczu pisze:

    > wtedy (w 96) to mi sie wydawało, ze to jest motocykl, nawet jawa TS 530
    > nim była. A dzis jakie są kryteria? pnizej litra to motorower?

    To moje to chyba motoryna:D

    --
    Glub SW-T400

  • 73. Data: 2011-03-18 13:21:13
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote...
    > ***"James"
    > A pojazdy rozne byly, motorynka, MZ150,
    > Jawa 350, LS650, CBR600 i kilka innych. Swiece wymieniam jak przychodzi na
    > to czas z racji przebiegu, nigdy z powodu awarii. Co ja robie zle?
    >
    > Jesli rzeczywiscie nigdy Ci nie padly swiece w dwusuwie to wielki szacun.
    > Ale niestety nie ma takiej opcji - chyba ze moto stalo .

    Moze kiedys jakas tam padla... ale nie bylo to czeste. Raczej byla tak
    zawalona olejem i wypalona, ze wymienialem. Jak sie maksymalnie zawalila
    olejem, co trafialo sie w Jawie to sie je mylo benzyna, suszylo sprezonym
    powiertrzem, ustawialo przerwe i jazda. Takie byly czasy... ale swiece nie
    padaly mimo, ze nie byly najwyzszych standardow.
    NGK mialem ostatnio w CBR i wymienialem TYLKO po odpowiednim przebiegu,
    nigdy wczesniej, nigdy nie zawiodly. Dodam, ze zawsze wyjezdzalem z garazu
    na ssaniu, gasilem silnik, zamykalem garaz, ubieralem sie i zapalala bez
    najmniejszego problemu. Zapalenie - 2 min pracy - 5 do 10 minut przerwy -
    normalne uruchomienie.
    Cos musze robic zle ;)

    > ***A tak na marginesie, co sie w swiecy moze popsuc? Elektroda nasiąka
    > benzyna, izolator mieknie?
    >
    > Przy ekstremalnie bogatej mieszance - w duzych pojemnosciach skokowych,
    > swiece nie osiagajac temperatury pracy pozwalajacej na zmiane stanu
    > cieklego na parowy paliwa, zalewaja sie benzyna tak, ze nie wystepuje na
    > nich iskra - bena sluzy za srodek gasniczy.

    Jasne, tak wlasnie silnik sie "zalewa". Wtedy wystarczy chwile pokrecic bez
    ssania, albo nawet na pelnym otwarciu gazu i swiece wysychaja. Silnik sie
    uruchamia, resztki paliwa sie wypalaja i wszystko jest ok. Zalanie nie
    niszczy swiec trwale.

    > Lekarstwem na takie podlane swiece jest czasami to o czym pisal Kuczu -
    > czyli zwiekszenie energii ladunku elektrycznego podawanego na elektrody
    > poprzez zwiekszenie odstepu miedzy fajka a swieca.
    > Dlaczego tak sie dzieje to mam nadzieje wiesz???

    To daje do myslenia, ze moze powodem jest nie uszkodzenie swiec po zalaniu,
    tylko uklad zaplonowy w zlym stanie, ktory nie jest w stanie dac mocnej
    iskry. Dlatego tez po zalaniu nie mozna uruchomic silnika. Moze zamiast
    wymiany swiec po kazdym zalaniu trzeba zadbac o reszte ukladu? Ja zawsze
    sprawdzam czy polaczenia niskiego napiecia sa czyste i mocne. Nie mozna tez
    zapominac, ze kable wysokiego napiecia czasem trzeba wymienic. Z czasem ich
    opornosc sie zmienia i moze to jest problem.

    > Nic mnie tak nie cieszy jak podanie zyczliwej dloni z rana :)

    Bardzo dziekuje :)

    James

  • 74. Data: 2011-03-18 13:53:26
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    ***, "Jasio"
    Ale co powoduje, e wieca po wyschni ciu nie dzia a prawid owo?

    Czesto po zalaniu izolator ktory jest porcelanowy nasiaka paliwem
    ktore dostaje sie pod cisnieniem w wyzsze czesci swiecy i po to sie ja
    "wypala" nad gazem.
    Choc teraz to juz nikt sie w to nie bawi - montujac nowa.
    A prund elektryczny to takie cos co plynie zwykle po najmnieszym
    oporze i o ile w sprawnej swiecy jest to szczelina miedzy elektrodami
    to w uszkodzonej mikropekniecia porcelanki.
    Pieknie to widac w zuzytych swiecach pod lupa - takie czarne punkty
    nawet w gornej czesci swiecy po ktorych w ciemnosciach zapsztalaja
    mini piorunki :).
    I z palenia dupa...

    T.

  • 75. Data: 2011-03-18 14:09:15
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** "James"

[...]

    To Twoje zabawki ale wszystko robisz zle.
    Po zapaleniu bezwzglednie wypada pozostawic kazdy silnik spalinowy
    przez chwile bez obciazenia zeby sobie popracowal na ssaniu czy
    wolnych obrotach coby oliwka dotarla tu i owdzie.
    i raczej szybko go nie gasic bo w nie rozgrzanym cylindrze zostaje
    masa niespalonego paliwa ktore moze dostac sie do oliwki i ja
    rozrzedzic a tym samym oslabic smarowanie.
    Wiedze mam raczej komunistyczna jeszcze ale zasada - zwlaszcza w
    silnikach o duzych pojemnosciach byla taka zeby nie gasic ich przed
    osiagnieciem min temp pracy.
    Czyli po fajki za rog lepiej z buta
    Nie sa to praktyki dajace skutek tu i teraz ale w dluzszym rozrachunku
    sie oplacaja - jak to mawial moj koles krecacy lanosem trzecia setke
    kkm

  • 76. Data: 2011-03-18 14:54:52
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Grzybol pisze:

    > To zdecydowanie wolałbym iskry. W życiu mi się nie zdarzyło, żeby świece
    > padły po zbyt krótkim odpaleniu. A odpalałem tego w życiu troche:-)

    Akurat Iskry to dość dobre świece. Polecane przez wielu użytkowników.
    Sam bujałem się z NGK dość długo w swojej virago. Na zimowanie motocykla
    wstawiałem do silnika świece "zaślepki" :) A na wiosnę z powrotem świece
    robocze.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 77. Data: 2011-03-18 16:18:32
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-03-18 08:24, Don Pedro pisze:

    > Z drugiej strony - do mojego czterołapa dedykowane są jakieś specjalne
    > NGK, bo wymienia się je raz na 90 tys. km. Ponoć inne takiego przebiegu
    > nie wytrzymują w tym silniku. Nie sprawdzałem innych, bo zdecydowanie za
    > dużo zabawy jest z potencjalną przedwczesną wymianą.

    Pewnie masz platyny albo irydowki. Te zyja i zyja i nie chca zdychac.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 78. Data: 2011-03-18 18:09:02
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbo.googlegroups.com...
    > ktore dostaje sie pod cisnieniem w wyzsze czesci swiecy i po to sie ja
    > "wypala" nad gazem.
    > Choc teraz to juz nikt sie w to nie bawi - montujac nowa.

    Ja do najblizszego sklepu motoryzacyjnego mam ponad 30km, a do sklepu z
    czesciami motocyklowymi (i do tego czesto nie maja akurat takich czesci jak
    potrzebuje) - 60km. Wciaz sie bawie w wypalanie gazem - zwlaszcza w
    przypadku swiecy od MZ'ty.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 79. Data: 2011-03-18 18:54:23
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No. My kiedyś w paru odpaliliśmy robura na pych. Ktoś przebije?

    a ja UAZa samodzielnie i pod lekką górkę :P

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 80. Data: 2011-03-18 19:25:19
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 076 roku bieżącego, Arni zeznał(a) jak następuje:

    > wtedy (w 96) to mi sie wydawało, ze to jest motocykl, nawet jawa TS
    > 530 nim była. A dzis jakie są kryteria? pnizej litra to motorower?

    To zależy od wydechu :P

    PraFdziwi twardziele wydłubują środek i wtedy to już motocykl.

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl