  • 171. Data: 2014-02-20 17:14:52
    Temat: Re: Niektórzy starsi ludzie nie powinni już prowadzić...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dawid x...@n...pl ...

    > Z tobą nigdy.

    Ale ja nie proponuję koledze wspolnego, niedzielnego obiadu...

    > Plujesz się gdy ochraniasz w sklepie cię dotknie, chcesz wołać policję,
    > ale ty możesz kontrolować innych.Dziwne podejście.Typowe dla buractwa.

    Hmm, czy w swoim zacietrzewieniu nie mylisz mnie z kimś?

  • 172. Data: 2014-02-20 18:09:16
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-02-20 09:00, Budzik pisze:

    > Ja w szoku nie jestem. Ale za kazdym razem jak coś takiego widzę, to
    > uważam, ze własnie za takie rzeczy należy kierowców karać a nie za
    > jakieg głupie 63/50...

    Masz racje. Ale taki już jest ukarany gdy widzi że ledwo zdążył z manewrem.
    Jeżeli taki pajac jest myślący, na drugi raz trzy razy upewni się że
    manewr będzie bezpieczny.
    Trzeba być samobójcą by świadomie takie manewry wykonywać. Kary nie
    pomogą gdy ktoś nie posiada wyobraźni.

    > A jak jeszcze widać, ze kierowca roni takie "błedy" co chwile to
    > warto sprawdzic, czy wszystko z nim ok.

    > Nadal nie wiem jak odnieść tę statystykę do pojedynczej sytuacji na
    > którą możemy zareagowac. Alb odwracając pytanie - dlaczego nie
    > reagować na jednostkową syuację? Bo statystyka pokazuje, ze zdarza
    > sie to czesciej?

    Sprawdzanie, reagowanie...
    Ja codziennie widzę pindy z telefonem przy uchu i kapelusze latające od
    krawężnika do osi jezdni i wykonujące manewry bez kierunkowskazu. Strach
    za taka/kim jechać. Wyprzedzić i jak najdalej od takich.
    Gdybym miał na wszystkie takie objawy reagować, do domu bym przez
    tydzień nie dotarł i musiał bym przerobić się na tfu... ORMOwca.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 173. Data: 2014-02-20 19:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KS "mekar[wytnijto]"@vp.pl ...

> [...]
    > upewni się że manewr będzie bezpieczny.
    > Trzeba być samobójcą by świadomie takie manewry wykonywać. Kary nie

    No nie do konca - po to są miedzy innymi punkty aby takich bezrefleksyjnych
    też wycofać.
    Widziałem w zyciu dziesiatki takich co wyprzedzali w taki sposób celowo i
    po jednym manewrze następował kolejny.
    Gdyby za kazdym razie takiego nakrecic i przekazac sprawe policji - po
    tygodniu nie mieli by prawa jazdy.

> [...]
    > Gdybym miał na wszystkie takie objawy reagować, do domu bym przez
    > tydzień nie dotarł i musiał bym przerobić się na tfu... ORMOwca.

    Jeszcze raz powtarzam - trzeba przyłożyc odpowiednią miarkę.
    Gadanie przez telefon czy brak kierunkowskazu to najczesciej duzo mniejsza
    skala niż takie wyprzedzanie.
    Najczesciej...

  • 174. Data: 2014-02-20 20:19:20
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-20 13:30, Budzik pisze:
> [...]
    > raczej nikt nie ma do mnie pretensji. Czasami jest tylko zdziwienie ze ktos
    > przeprasza...
    > Wiec jakbym takiego teoretycznie zatrzymał i ten by mi jeszcze nawrzeszczał
    > ze czego chce to pewnie nie miałbym oporów zeby dac filmik na policje.
    > A jak bym zobaczył ze rozsadny człowiek wie co zrobił bo zle oszacował
    > predkosc etc i mu głupio to pewnie zrzuciłbym na karb złej oceny sytuacji.
    > Wszystko zalezy tez czy to jednorazowy wybryk czy np. widziałbym (jak
    > czasami bywa) zej edzie taki baran i wyprzedza wszystko i wszedzie nie
    Czyli również ocena jego wybryku zależy od tego czy Cię przeprosi :)

  • 175. Data: 2014-02-20 20:21:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-20 10:00, Budzik wrote:

    > Dlatego staram sie spojrzec na sytuacje pomijając osobę ktora pisze.
    > Zwałszcza ze jest film, a nie gołe opowiadanie.

    Trudno oddzielać zeznanie od wiarygodności swiadka. A na filmie widać,
    co widać, czego nie widać to nie widać.

    > Tak, tego tez nie widze, a nwet gdyby to nie widze w tym nic złego. Ot
    > polepszanie widoczności.

    No właśnie - jak przychodzi co do czego i można powiedzieć sprawdzam, to
    wychodzi że Anacronis "łże jak naoczny świadek";)

    > A tu akurat zazdroszcze wzroku.
    > Ja jechałem ostatnio tez kilkadziesiat i nie wiem kto prowadził.
    > Jak to można zauważyź jadąc za kimś?

    Na pewno można po wyprzedzaniu spojrzeć w lusterko zamiast bawić się w
    szeryfa żeby sprawdzić czy to nie małolat na haju.

    > A mi sie zdarzyło.
    > Nie planowałem, po prostu tak wyszło.
    > Wiec jak widac - zdarza się.

    Dlatego napisałem że rzadko.

    > Czyli nie wiesz jak ale wiesz ze nie tak, jak w opisywanej sytuacji. Hmm...

    No raczej nie tak. Nie zdarzyło mi się jeszcze dokonywać obywatelskiego
    zatrzymania z powodu że ktoś mi drogę zajechał albo niebezpiecznie
    wyprzedzał. A jeśli za nim jechał kilkadziesiąt kilosów, to byłby raczej
    pewny czy ktoś napruty czy nie nie znacznie wcześniej i wtedy należałoby
    interweniować. BTW - może ktoś zna okolice i okaże się czy to
    zatrzymanie to kilkadziesiąt kilosów od Sieradza;)

    Shrek.

  • 176. Data: 2014-02-20 20:27:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-20 12:15, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to niby z jakiej paki?
    > Ponowię zadane gdzieś wcześniej pytanie: jedzie ktoś "dziko".

    Z takiego powodu, że na przykład nie przyjęło się stosować
    obywatelskiego zatrzymania za zajechanie drogi bądź "dziką" jazdę (które
    to rzeczy są wykroczeniami) a za jazdę po promilach tak że to widać już
    tak i jest to przestępstwo bo po jednym piwie to raczej tego z zewnątrz
    nie widać.

    > Co niby wyjaśnia? :>
    > "słuszność zatrzymania" nie mającą najmniejszego związku z jazdą?

    Może autor umieścił tam swoje przemyślenia - ale przesłuchałem i jest
    tylko "kurwa zjeżdzaj"

    Shrek.

  • 177. Data: 2014-02-20 20:47:18
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-19 23:56, Budzik pisze:
    > Ale jakbym wiedział, ze przed chwilą odpierdzieliłem taki manewr to pewnie
    > rozumiałbym po co mnie zatrzymują i zwyczajnie bym przeprosił.
    wyprzedzasz jak ten "dziadek", a zatrzymuje Cię strażnik teksasu, który
    przez Ciebie nie hamował, nie mrugał, nie związany ze zdarzeniem, a ty
    chcesz go przepraszać? Jak się znajdzie 8 takich ormowców to będziesz
    każdego przepraszał z osobna?

  • 178. Data: 2014-02-20 21:04:04
    Temat: Re: Niektórzy starsi ludzie nie powinni juz. prowadzic'...
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-20 13:56, anacron pisze:

    > Ciekaw jestem, szczególnie jak bym wysiadł np. bez marynarki z
    > widocznymi szelkami i bronią na nich. :) Naprawdę szczekanie internetowe
    > o tym, jak to by się kogoś zlało, czy co zrobiło zostawcie dla swoich
    > żon, one może jeszcze w to uwierzą. :)

    ROTFL :)
    W rodzinie miałeś ormowców? nie miałeś? Nie przyjęli ich? :)

    Racjonalne zachowanie tego dziadka na Twoje popisy na drodze, wcale nie
    mniejsze niż tego zatrzymanego powinno być takie, że powinien Ci dać w
    twarz, albo wjechać ci w kufer, zadzwonić na policję, i powiadomić, że
    ktoś go próbuje napaść/napadł.
    Bierze prawnika i tymi filmami możesz sobie dupę wytrzeć bo niczego
    pewnego nie wnoszą do tematu.
    Ty złamałeś prawo dwa razy. Dokonałeś zatrzymania i przekroczyłeś
    dozwoloną prędkość, zamiast spisać podejrzane numery, zadzwonić na
    policję i dać się zająć tym do tego powołanym służbom.

    Masz rację w tym dziwnym kraju broń może mieć każdy, nawet Ty.
    Ale by się działo :)

  • 181. Data: 2014-02-20 21:18:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jawi t...@p...com ...

    > Czyli również ocena jego wybryku zależy od tego czy Cię przeprosi :)

    Wszystko napisałem powyżej.
    Zalezy od postawy, od celowości, od tego czy jednorazowo, czy wiecej niz
    raz etc..

  • 179. Data: 2014-02-20 21:18:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Na pewno można po wyprzedzaniu spojrzeć w lusterko zamiast bawić się w
    > szeryfa żeby sprawdzić czy to nie małolat na haju.

    Coś tam zobaczysz, ale wiele nie.
    I to tylko pod warunkiem, jak wyprzedzisz.

> [...]
    > wcześniej i wtedy należałoby interweniować. BTW - może ktoś zna
    > okolice i okaże się czy to zatrzymanie to kilkadziesiąt kilosów od

    zobacz róznice czasu miedzy rondem a wyprzedzaniem - jest godzina na
    filmie.