  • 1. Data: 2010-11-24 10:26:31
    Temat: Nieudane flashowanie BIOSu
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Właśnie wysypało mi BIOS podczas flashowania pod OS :(
    Netbook DELL INSPIRON mini 1018-1505. Próbowałem wgrać wersję A02 na
    istniejącą A00... W sumie nieistotne.

    Pytanie - gdzie w Lublinie tanio zaprogramują/wymienią mi BIOS w
    netbooku (o ile się da)? Ewentualnie jakieś porady bo teraz mogę
    pooglądać czarny ekran jedynie (może jakis bootowalny pendrive z
    plikiem wsadowym do uruchomienia flashowania nowego BIOSu - tylko czy
    DELL posiada opcję awaryjnego flshowania przypisana pod jakiś skrót
    klwiaturowy...)?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Porady dotyczące leczenia zbędne - sam wiem, że spieprzyłem
    sprawę jak kretyn flashując pod Windows. Nie wiem co mnie
    podkusiło... :/

  • 2. Data: 2010-11-24 10:30:30
    Temat: Re: Nieudane flashowanie BIOSu
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >P.S. Porady dotyczące leczenia zbędne - sam wiem, że spieprzyłem
    >sprawę jak kretyn flashując pod Windows. Nie wiem co mnie
    >podkusiło... :/

    Niech Microsoft zwróci kasę :)))

    Marek

  • 3. Data: 2010-11-24 10:36:13
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    On 24 Lis, 11:30, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

    > Niech Microsoft  zwr ci kas :)))

    Wspaniale! :) A jakieś inne rady?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Kodowanie Ci się nie rozjechało przypadkiem? ;)

  • 4. Data: 2010-11-24 10:49:53
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Wspaniale! :) A jakieś inne rady?

    Przecież się pośmiałem....

    Co do kodowania to u mienia:
    charset="iso-8859-2

    Marek

  • 5. Data: 2010-11-24 11:06:25
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-11-2010 11:26, OMSON rzecze:

    > plikiem wsadowym do uruchomienia flashowania nowego BIOSu - tylko czy
    > DELL posiada opcję awaryjnego flshowania przypisana pod jakiś skrót
    > klwiaturowy...)?

    Sprawdzałeś tę procedurę?
    http://forums.mydigitallife.info/threads/13605-About
    -Dell-BIOS-recovery

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2010-11-24 15:02:53
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    On 24 Lis, 12:06, Dominik & Co
    <d...@c...invalid> wrote:

    > Sprawdzałeś tę procedurę?http://forums.mydigitallife.info/threads/1
    3605-About-Dell-BIOS-recovery

    Tak ale nie wiem jak uzyskać plik .hdr wg tej solucji:

    1. Download BIOS file from Dell: http://ftp.dell.com/bios;
    2. Extract HDR file from EXE: xxxxxx.exe -writehdrfile, a file
    xxxxxx.hdr will be there;
    3. Copy xxxxxx.hdr to a formatted floppy disk or U disk (U disk is not
    fit for D410 / D610);
    4. Rename xxxxxx.hdr to the right file name according to below list;
    4. Unplug AC adapter and battery from the bricked laptop;
    5. Plug USB-Floppy with the disk prepared;
    6. Holding press "END" on the keyboard, plug AC Adapter;
    7. Then you will find that the battery light is on with red;
    8. Release "END", you will find the power light is on and laptop power
    up;
    9. Keep waiting... USB-Floppy will start to work. A continuous reading
    instead of a short seek action. Keep waiting...
    10. Finally, the lapop shutdown or restart.
    That is all, power on again, you will find it is working properly.

    Próbowałem zmienić format BIOSu z .rom na .bin (za pomocą polecania
    clbin41 file.rom file.bin /r) - udało się, ale i tak nie "łyka". Widać
    MUSI być jednak hdr.
    Może po kolei. Po wypakowaniu archiwum z BIOSem A02 od Della dla
    INSPIRON mini 1018, mamy 5 plików:

    - KENTA02.EXE,
    - WIN_KENTA02.EXE,
    - pim10a02.rom
    - pim10rel.txt
    - Version.txt

    Próbuje z konsoli takiego polecenia: KENTA02.EXE -writehdrfile, oraz
    KENTA02.EXE pim10a02.rom -writehdrfile pim10a02.hdr - niestety bez
    rezultatu.
    Nie wiem czy nie rozumiem przełączników, szyku poleceń czy w ogóle źle
    się do tego zabieram?
    Orientujesz się może co trzeba zrobić?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Metoda awaryjnego odzyskiwania BIOSu z wyjęciem baterii i
    włączeniu zasilania z wciśniętym uprzednio klawiszem "End" działa -
    netbook próbuje odczytywać podłączonego pendrive'a lub Floppy USB.

  • 7. Data: 2010-11-24 16:51:02
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "OMSON" <o...@o...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 24 Lis, 12:06, Dominik & Co
    <d...@c...invalid> wrote:

> [...]

    >1. Download BIOS file from Dell: http://ftp.dell.com/bios;
    >2. Extract HDR file from EXE: xxxxxx.exe -writehdrfile, a file

    Dziala bez problemu , w razie czego moge podeslac tego hdr'a.

    >Może po kolei. Po wypakowaniu archiwum z BIOSem A02 od Della dla
    >INSPIRON mini 1018, mamy 5 plików:

    I tu jest zonk , PO CO rozpakowywujesz ? ? ?

    Uruchom pobranego exe'ka z tym parametrem.

  • 8. Data: 2010-11-24 18:13:00
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "ggs" <ggs_@_konto.pl> wrote in message news:icjfpk$639$1@news.task.gda.pl...

    No dobra troche sie pospieszylem , ta metoda dziala jak widze tylko ze starszymi
    paczkami *.exe

    Ciezko cos znalezc na ten temat , sprobuj jednak tego :

    http://www.mydellmini.com/forum/dell-mini-1010/9950-
    bricked-mini-10-inspiron-1010-failed-bios-flash-reco
    very.html

    To do nieco innego modelu ale moze podniesiesz go na tyle zeby potem s"force"'owac
    update do wlasciwego BIOSa.

  • 9. Data: 2010-11-24 19:02:58
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Próbowałem zmienić format BIOSu z .rom na .bin (za pomocą polecania
    > clbin41 file.rom file.bin /r) - udało się, ale i tak nie "łyka". Widać
    > MUSI być jednak hdr.

    To oczywiste że musi być hdr.

    > Próbuje z konsoli takiego polecenia

    Z konsoli? To są polecenia dla dosa, a nie wiem czy konsola jest
    kompatybilna z dosem.

    > KENTA02.EXE -writehdrfile, oraz
    > KENTA02.EXE pim10a02.rom -writehdrfile pim10a02.hdr - niestety bez
    > rezultatu.

    Może: KENTA02.EXE -writehdrfile pim10a02.rom
    Albo wpisz samo KENTA02.EXE lub KENTA02.EXE /?, powinno wyświetlić dostępne
    przełączniki, parametry, szyk poleceń, może nawet przykładową składnię.

  • 10. Data: 2010-11-25 00:13:59
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    http://www.voila.pl/276/jayw3/

    > Albo wpisz samo KENTA02.EXE lub KENTA02.EXE /?, powinno wyświetlić
    > dostępne przełączniki, parametry, szyk poleceń, może nawet przykładową
    > składnię.

    Dostępne przełączniki zdaje się tyczą metody programowania BIOSu jak na
    screenie...

    Pzdr, OMSON

    P.S. Jutro przyjeżdża kurier wysłany przez Della - w sumie skoro sprzęt
    jest na gwarancji, zjebał się nie z mojej winy tylko z winy ich
    gównianego flashera pod Windows...