  • Data: 2018-11-20 14:29:04
    Temat: Re: Niezmienniki pętli
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nigdy nie rozumiałem sensu tego rozumowania

    Sens jest również taki, że (jak na ironię!) w systemach krytycznych nie da się
    spełnić kryterium 100% pokrycia kodu testami czegoś, co ma asserta. Tzn. jeśli w
    kodzie jest assert, który *z założenia* ma się nigdy nie wykonać, to jest to tzw.
    dead code i ma go nie być. Bo jeśli jest, to nie da się go przetestować. Albo
    inaczej: nie da się wykazać testami, że coś się nigdy nie wykona, więc nie da się
    zdobyć w ten sposób pewności, że się nie wykona. A jeśli osiągniemy tą pewność innymi
    metodami (np. formalnymi), to asserta dynamicznego może wtedy w ogóle nie być.
    Zupełnie niezależnie od tego, w pewnych środowiskach walnięcie assertem jest bez
    sensu, bo i tak nie ma do kogo przekazać sterowania. Assert w rozruszniku serca jest
    bez sensu, nie tylko technicznie, ale też filozoficznie.

    To nie jest tylko kwestia szybkości działania, to może być też kwestia sensowności
    istnienia samego asserta.