    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon Coolpix L840
    Date: Wed, 25 Nov 2015 16:35:36 +0100

    W dniu 25.11.2015 o 07:59, XX YY pisze:
> [...]
    znajdziesz , ale z elektronicznym celownikiem wziernikowym - tak.
    co bardzo ogranicza wygode uzywania , mozliwosci stosowania. To uwazam jakis
    poroniony pomysl i dlatego nikon wyprzedaje to co jeszcze ma na skladzie nawet przez
    biedronke za samboliczna cene.
    do celownika wziernikowego , ale to dodatkowe koszty ( ok 100 - 150 zl) i dodatkowy
    buzer zalozony na aparat z tylu.

    nawet z mniejszym zakresem zooma.

    > roznica pomiedzy 3 a 3,4 jest niewielka- bez wiekszego znaczenia. generalnie obydwa
    sa ciemne i w tej klasei cenowej jako nowe dostaniesz oczywiscie aparat z najnizszej
    polki technologicznej , choc zdjecia oczywiscie beda uzywalne , a niekiedy i b.
    dobre.
    > brak wziernika rzeczywiscie utrudnia stosowanie aparatu.
    > przeszukaj siec , ja specjalnie w cenach nie jestem oblatany , ale nie sugeruj sie
    slowem " superzoom" - w prakrtyce te b. dlugie ogniskowe sa oplacone jednak spadkiem
    jakosci obrazu. chyba ze sie chcesz pobawic w lornetowanie sasiadki po przeciwnej
    stronie osiedla , ale to juz sam musisz wiedziec do czego ma aparta sluzyc. Rzadko z
    reki w zommie wychopdzilem na 12 razy przyblizenie.

    Znalazłem Kodaka Z990 za 500 zł.
    Chyba nie najgorzej za taką cenę, którą zazwyczaj mają sprzęty bez
    wizjera, albo matrycy cmos.