  • 31. Data: 2010-08-17 14:47:09
    Temat: Re: Nikon D95
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-17 14:53:14 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > No, ale co ja innego napisałem?
    > Cytuję: "wygląda prawie tak samo".
    > Z czym się nie zgadzasz?

    Odebrałem to jako "prawie tak samo" = wystarczająco, może mylnie.

    de Fresz

  • 32. Data: 2010-08-17 15:20:38
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-17 13:37, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Michał Nitka:

    > Widać to w dxomark na wykresie ISO Sensitivity. 50D też nie ma.

    7D tez nie.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 33. Data: 2010-08-17 16:58:14
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 17 Sie, 17:20, Mateusz Papiernik <m...@m...net> wrote:

    > 7D tez nie.

    No tak ale migawka 1/4000 w 7D to już byłby rozbój w biały dzień.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 34. Data: 2010-08-17 19:08:20
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-08-17 10:22, Janko Muzykant pisze:

    > Tak na marginesie i w ogóle - najczęstsze zdanie na grupach, nie tylko
    > foto: ''czekam, aż w końcu wypuszczą...'' :)

    Wiesz może w końcu doczekają się histogramu na żywo w body będącym w
    zasięgu napiętego budżetu ;). Wiesz taki super szybki af, bezbłędny
    bezprzewodowy system sterowania lampami. To jakby teraz dołożyli ten
    histogram na żywo to kto wie co by było ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 35. Data: 2010-08-17 20:07:29
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > Pewnie, że lepiej, ale tak to chyba tylko w myśliwcach. I hand-made'ach.
    > A poza tym, co za problem... spadają mi te aparaty tu i tam i działają,
    > choć nie mają poduszek powietrznych i podstawki pod cztery kubki...
    >[...]

    Znane są konstrukcję typu plastikowy korpus na metalowym szkielecie (np.
    Pentax K10D, K20D). To chyba właśnie mniej więcej tak działa przy udarach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 36. Data: 2010-08-17 23:21:38
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-17 18:58, Michał Nitka pisze:

    > No tak ale migawka 1/4000 w 7D to już byłby rozbój w biały dzień.

    Chociaż... dxomark przy ISO100 zmierzył faktyczne na poziomie 100 -
    czyli może jednak? W przypadku siódemki wyniki z googla są wyjątkowo
    niejednoznaczne niestety.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 37. Data: 2010-08-18 00:15:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Podobnie jak działają drewienko i alusy w samochodach, choć farbowany
    > lub metalizowany plastik wygląda prawie tak samo. Nie odbieraj ludziom
    > frajdy z obcowania z kulturą materialną. :-)

    A ja lubię metal i tyle, nie tylko w fotografii, w ogóle. Nie dlatego, że to
    jest droższe, po prostu porównując *cokolwiek* wyprodukowane przed latami 90
    z tym co powstaje obecnie, widać kolosalną różnicę w jakości wykonania i w
    użytych materiałach. Nawet kręcąc gałeczkami w starym wzmacniaczu Unitra
    czuje się, że ktoś włożył sporo pracy w wykonanie tego sprzętu. Plastik aż
    odpycha tandetą i bylejakością. Metal *jest* fajniejszy, jest ciężki,
    solidny, przyjemnie się nim posługuje. Ergonomia to nie tylko kształty.
    Naprawdę nie rozumiem jak można twierdzić, że wydmuszkowe body z plastiku
    jest lepsze od body magnezowego.

  • 38. Data: 2010-08-18 01:11:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

> [...]

    Ale i ja nie będę zaprzeczał, że pod kątem "czystej fajności" metal
    jest lepszy w kontakcie - dobrze wykonany produkt potrafi przynosić
    przyjemność z samego kontaktu z takowym (vide stare, ciężkie,
    dopracowane i solidnie nasmarowane obiektywy kontra dzisiejsze
    plastikowe wydmuszki czasem robiące to samo albo i lepiej).

    Jest jednak jeszcze coś takiego, jak wartość użytkowa.

> [...]
    > posługuje. Ergonomia to nie tylko kształty. Naprawdę nie rozumiem jak
    > można twierdzić, że wydmuszkowe body z plastiku jest lepsze od body

    Ano, bo:

    - np. przy minus 20 stopniach (jak miałem okazję w tym roku) można
    się cieszyć, że człowiek nie przymarza do aparatu;

    - a przy upałach ok. +50 stopni (+35 w cieniu, +15 poprawki na ostre
    słońce i czarną obudowę) nie przenosi aż tak szybko ciepła do matrycy po
    wyjęciu z torby;

    - przy amplitudzie ponad 70 stopni celsjusza nie zmienia aż tak
    rozmiarów, przez co zachowanie absolutnej precyzji niektórych elementów
    stanowi dodatkowe wyzwanie;

    - waga mniejsza (co przy bagażu idącym w xx kg każda oszczędność na
    wadze się przyda);

    - cena lepsza;

    - może oddawać kształty ograniczone tylko fantazją projektantów;

    - zapewnia faktycznie lepsze chronienie zawartości w przypadku
    urazów (w dodatku plastik nie robi mylnego wrażenia na użytkowniku,
    że aparatu można nie szanować).

    To tyle na szybko.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 39. Data: 2010-08-18 06:04:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-17 21:08, cichybartko pisze:

> [...]
    > bezprzewodowy system sterowania lampami. To jakby teraz dołożyli ten
    > histogram na żywo to kto wie co by było ;).

    Kup A300
    ma histogram na zywo, steruje bezprzewodowo lampami, AF ma szybki (choc
    pewnie Nikonowi nie podskoczy)
    Uzywany kosztuje 800zl wiec problemu z budzetem ci nie stworzy... ;)
    :)
    Marx

  • 40. Data: 2010-08-18 06:20:13
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2010-08-18 02:15, Mateusz Ludwin pisze:

> [...]
    > z tym co powstaje obecnie, widać kolosalną różnicę w jakości wykonania{...] Metal

    Heavy Metal z lat 80tych to jest to!

    mspanc ;-)

    --
    Ziemo