  • 21. Data: 2015-03-22 19:45:42
    Temat: Re: No nareszcie własciwa droga...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2015 13:26:20 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Nie rozumiem pytania - skoro urządzenie jest zasilane z baterii to chyba
    > naturalne jest że się wyłączy gdy baterię mu wyjmiesz. To samo się stanie z
    > latarką czy magnetofonem zasilanym tylko z baterii.
    > A jeśli podłączysz telefonowi ładowarkę to wiele telefonów będzie
    > kontynuować pracę z wyjętą baterią. Testowałem tak starego Samsunga z
    > padniętą baterią.

    Akurat jesli chodzi o telefony, to IMO wiekszosc na samej ladowarce
    bez baterii nie zadziala.

    J.

  • 22. Data: 2015-03-22 20:55:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu niedziela, 22 marca 2015 19:26:38 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    > No wiadomo że nie do końca, ale idea ta sama.

    > Nie rozumiem pytania - skoro urządzenie jest zasilane z baterii to chyba
    > naturalne jest że się wyłączy gdy baterię mu wyjmiesz.

    Nie.
    Jesli ma wbudowana mala baterie wystarczajaca na kilka-kilkanascie minut pracy,
    zasilajaca je w czasie wymiany wlasciwego ogniwa.
    Przy ukladzie kilku wspolpracujacych urzadzen, wskazane byloby, zeby wymiana baterii
    w jednym nie przerywala prawidlowej pracy calego zespolu.

    Podobnie unifikacja baterii - nosimy kilka sztuk identycznych ogniw wymieniajac w
    tym urzadzeniu, ktore tego wymaga.

  • 23. Data: 2015-03-22 22:30:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    Tak nawiasem mowiac to widac pewna unifikacje baterii wsrod
    producentow - duzi maja mniej typow niz telefonow, mali uzywaja typow
    duzych.
    Ale na wieksza unifikacje bym nie liczyl - najwyrazniej producenci
    baterii nie maja problemow zrobic dowolnych wymiarow.
    ---
    To wiadomo, ale my mamy problem by te różne baterie, ładowarki, kable,
    słuchawki itp nosić ze sobą. Taki zestaw wygrywa choćby tym, że niewiele
    więcej potrzeba.

  • 24. Data: 2015-03-22 23:49:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "krzysztofsf"

    Podobnie unifikacja baterii - nosimy kilka sztuk identycznych ogniw
    wymieniajac w tym urzadzeniu, ktore tego wymaga.
    ---
    Nie prościej je naładować ?

  • 25. Data: 2015-03-23 00:02:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 14:04, J.F. pisze:

    > Ale gdyby to wtedy nie byla wymiana baterii tylko ladowanie ?
    > Czlowiek z reguly spi i wtedy zegarek moze sie ladowac ...

    Pod warunkiem że bateria nie padnie zanim zdecydujesz się
    położyć. I masz wtedy sytuację że z zabawki nie masz jak skorzystać.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2015-03-23 00:07:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 14:33, LordBluzg(R) pisze:

    > Ale ma znacznie wiecej funkcji niz zwykły zegarek. Jak sie uprzesz to
    > smartfon też mozesz uznać jako zegarek... Funkcja zegarka w tych
    > urządzeniach jest funkcją marginalną.

    Pytanie czy te "więcej funkcji" są potrzebne w zegarku i czy
    warto przez te funkcje używać zegarka który potrzebuje
    codziennego ładowania.
    Zauważ że smartwache są w sprzedaży już jakiś czas, jest tego
    sporo modeli różnych firm, ceny nie są zaporowe a sprzedaż jest
    taka sobie.

    Nie wszystko co nowe i fajne jest potrzebne czy użyteczne,
    czego przykładem może być pierwszy surface małamiętkiego
    a dzisiaj okulary od googla.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2015-03-23 00:11:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 23:49, re pisze:

    > Podobnie unifikacja baterii - nosimy kilka sztuk identycznych ogniw
    > wymieniajac w tym urzadzeniu, ktore tego wymaga.
    > ---
    > Nie prościej je naładować ?

    Do ładowania potrzeba czasu i źródła zasilania co nie zawsze
    jest dostępne. Do wymiany akumulatora wystarczy kilka sekund
    i sprzęt inteligentnego producenta który taką możliwość przewidział.
    Więc Apple odpada już na starcie. :-)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2015-03-23 01:23:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Nie.
    > Jesli ma wbudowana mala baterie wystarczajaca na kilka-kilkanascie
    > minut pracy, zasilajaca je w czasie wymiany wlasciwego ogniwa.

    Nie ma takich telefonów z dwoma bateriami ładowalnymi.
    Coś Ci się przyśniło.

    > Przy ukladzie kilku wspolpracujacych urzadzen, wskazane byloby,
    > zeby wymiana baterii w jednym nie przerywala prawidlowej pracy
    > calego zespolu.

    O jakim "zespole" urządzeń mówisz?
    Smatfon to jeden kombajn do wszystkiego, niezalezny od innych urządzeń.

    > Podobnie unifikacja baterii - nosimy kilka sztuk identycznych ogniw
    > wymieniajac w tym urzadzeniu, ktore tego wymaga.

    No ale różne urządzenia przenośne mają różne kształty i rozmiary.
    Sprowadzenie tego do najmniejszego wspólnego mianownika
    dałoby pożałowania godne rezultaty jeśli chodzi o czas pracy na
    takiej baterii..

  • 29. Data: 2015-03-23 01:25:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Do ładowania potrzeba czasu i źródła zasilania co nie zawsze
    > jest dostępne. Do wymiany akumulatora wystarczy kilka sekund

    Ale po co wymieniać skoro urządzenia dzisiaj pozwalają
    na pracę całą dobę lub dłużej?
    Wystarczy naładować urządzenie w nocy, gdy śpisz i potem
    cały następny dzień i noc masz problem z głowy.

    > i sprzęt inteligentnego producenta który taką możliwość przewidział.
    > Więc Apple odpada już na starcie. :-)

    Ale Apple przewidział że będziesz urządzenie ładował gdy sam śpisz.

  • 30. Data: 2015-03-23 02:09:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Czyli tradycyjnie porażka.
    > ---
    > Zależy z czym porównać. Jeszcze nie tak dawno żeby zegarek chodził to
    > trzeba go było regularnie nakręcać.

    Pierwszy zegarek na baterię kupiłem w latach osiemdziesiątych.
    dla mnie to było dawno.
    ---
    Ale pamiętasz, że tak było, czyli nie tak dawno :-)

    Wtedy też widziałem zegarki mechaniczne
    które nie trzeba było nakręcać, same się nakręcały pod warunkiem
    że nie leżały na półce.
    ---
    Przeciętny zegarek jednak nie nakręcał się, czyli nie był to aż tak duży
    problem. Tak i dzisiaj umiarkowanym problemem jest ładowanie smartfonów. Nie
    bardzo sobie można wyobrazić urządzenie na prąd, którego nie trzeba zasilać
    ani ładować. MZ dość analogiczna sytuacja jak z nakręcaniem zegarków, trzeba
    dostarczyć energii i tyle.

    Ale jakby te zegarki na baterie wytrzymywały tylko kilka godzin
    czy nawet kilka dni to został bym przy mechanicznych.
    ---
    Przy tradycyjnych telefonach zasilanych z linii też mogłeś zostać a
    zabrnąłeś w smartfony.

    Zauważ że ten dzisiejszy wynalazek musisz w pewnym momencie
    zdjąć z łapki na na kilka godzin przywiązać do ładowarki.
    I wtedy nie bardzo możesz z niego skorzystać.
    ---
    Nakręcany zegarek też zdejmowałem by mi nie odparzył łapy.