    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Wed, 18 Jan 2017 18:44:21 +0100

    news:587f7cce$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...

    > Znaczy sie teraz nie masz, a potem to juz bedzie za pozno :-)

    No... tak!

    > No i z kim pogadasz, jesli wszyscy w podobnej sytuacji :-)

    A z sąsiadem zza ściany, albo, jak niezbyt daleko i bez przeszkód, to
    telefon sznurkowy :)

    > Ja mam do telefonu ladowarke na korbke ... predzej ci reka odpadnie :-)

    No, wiem, ale jak się nie ma wyboru...? Lepiej by było ten tego, zrobić tą
    ręką coś innego, np https://www.youtube.com/watch?v=Twt1KqTTXZ8 ...
    Ale, jakby będąc na pustkowiu coś zaszło, to dobrze mieć pod ręką coś
    awaryjnego...

    > To moze sie udac ... ale przydaloby sie polutowac jakis
    > zasilacz/ladowarke, a pradu nie ma :-)

    Pomierzyłem, maksymalnie wydaje 20V, albo pół ampera. W każdym razie setka
    diod LED świeci dość jasno i nadawała by się do oświetlenia drogi.
    Jakiś stelaż na "rower stacjonarny", prąd potrzebny, sru na siodełko i
    pedałuje... gejujemy :P

    > Ale tez nie masz :-)

    A wiatrak akurat mam, trzeba by tylko osadzić śmigło na prądnicy i całość
    jakoś sensownie umocować.

    > To jest jakis pomysl.
    > Ze wspomnien pewnego zeglarza - dymano rowerowe plus listewka plus dwie
    > puszki po Cocacoli daja zgrabna turbinke.
    > Ale daje tylko 1V - no i na oceanie to on na brak wiatru nie narzeka.

    No to jakaś przetworniczka typu Joule-Thief i do dzieła Panie...

    > Przemienniki padna wkrotce.

    Nie mając zasilania - wszystko zdechnie. Stąd moja myśl, o jakimś awaryjnym
    urządzeniu, które by mogło być odpalane choć raz na dobę na godzinę, dwie...
    Albo co godzinę na 5 minut.

    > Ale wtedy czasy byly troche inne i sprzet po ludziach tez inny.
    > No i w poblizu elektryka dzialala, mozna podwiezc naladowany akumulator.

    No, jak ktoś ma starsze auto, to delikatnie mówiąc, może srać na komendy
    komputerowe jakichś fejzbukopodobnych tworów, aku jest, prądnica jest,
    silnik, koła są, paliwo może się jakieś zdobędzie, to już, wieziemy. A i na
    silne fale EM będą odporne, nie mając elektroniki, która od fal radiowych
    zgłupieje. Stara technika moto będzie górą.

    > Generatorki czekaja w najbliszej Castoramie, ale
    > -prad do kas fiskalnych,
    > -prad do oswietlenia.
    >
    > Czyli Castorama zamknieta :-)

    Mogli by awaryjnie zasilać same kasy, to tak dużo prądu nie zeżre,
    owietlenie tylko tam, gdzie niezbędne i nie całą dobę, ale np. 3 godziny w
    najjaśniejszej porze dnia... A... że cyfrowo to zablokują? Cóż, będzie
    jumanie wobec tego...

    > No i jeszcze kwestia gotowki - bo karty nieobslugiwane, a bankomat nie
    > dziala.

    Tym bardziej.

    > Z drugiej strony - radyjko moze i mam, ale baterii do niego niekoniecznie.
    > Bateryjki sa wszedzie - ale ta cholerna kasa i oswietlenie :-)

    Zasilanie pewnie by się na 1-2 godziny dziennie znalazło dla kas i
    oświetlenia, oraz obsługi podstawowych towarów, o ile informatyki by nie
    zablokowano...
    Oby nie było jak w Grecji, gdzie bankomaty wydawały z jakimś małym limitem,
    bo biletów NBP nie starczy...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.