  • Data: 2017-01-19 10:50:21
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    viktorius napisał:

    > To chyba w dawnych czasach. Teraz jest port triggering, jakaś usługa
    > chce, to mu router przekieruje, na czas sesji.

    Nie wiem, nie gram. Ale to nie może być przeżytek, bo co i rusz ktoś
    mi gada o uruchamianiu serwera do strzelania z kałacha, czy o co tam
    w tych grach chodzi. Mnie chodzi o co innego, a nic komu do tego,
    jakie porty potrzebuję przekierowywac na swoim routerze.

    > Żeby to odróżnić od mobilnego, nie przypisanego do lokalizacji :)

    No to umowa odróżnia. Umowa.

    > Błąd osoby która sprzedając cokolwiek nie wyczyściła danych.

    Może błąd, może nie błąd. W umowie jest, że łącze na ulicy Kwiatowej 3,
    login taki, hasło śmakie. Nikt się nie spodziewa, że jego login i hasło
    będzie pasowało do komputerów wszystkich sąsiadów, więc i tu może
    podejrzewać, że jego dane neostrady z Kwiatowej 3 komu innemu na nic
    się nie zdadzą.

    > Patrz wyżej, może specjalnie ten login został na routerze?

    Może. Gdyby wszyscy klienci Neostrady mieli wpisany ten sam login
    i hasło, to też by wszystko działało jak się patrzy. Jeśli usłużny
    student konfiguruje router sąsiadce, która gdzieś kartkę zgubiła,
    to może wpisać własne dane. Albo pożyczyc jej własny, rezerwowy,
    wcześniej skonfigurowany.

    > Internet stacjonarny jest dopisany do lokalizacji, więc od razu
    > wiadomo gdzie jechać.

    Patrz wyżej: nie wiadomo. A to akurat wynika z tego, że ktoś nie
    pomyślał projektując cały system.

    > To tak, jakbyś u siebie zostawił sieć WiFi bez hasła. Ktoś podłącza
    > się do Ciebie, pisze maila, że bomba w skarbówce/innym urzędzie.
    > Smutni panowie przyjadą tam, gdzie kończy się kabel. Jak nie bedziesz
    > mieć logów kto sie podłaczył, to leżysz.

    Mało kto w domach ma logi, a jednak mało kto leży. Jeśli było hasło, to
    może być gorzej -- ktoś hasło złamał, ale z tego trzeba się tłumaczyć.
    A tak -- "kupiłem access point w mediamarkcie i podłączyłem". Wiele
    z nich domyślnie ma wyłączone zabezpieczenia, nie każdy musi się znać
    na takich rzeczach jak jakieś WPA.

    > Dlatego hot spoty mają logowanie na stronie web, zawsze pozostanie
    > jakaś informacja dodatkowa, mail, telefon, nick, nazwisko.

    Nad barem wisi kartka A4 "login:GospodaTrzyLipy hasło:123456".

    > Na pilocie zrobili najprościej, przy masówce trzeba było zmienić
    > koncepcję.

    Pierwsza koncepcja zmiany była taka, żeby przy każdym połączeniu
    wpisywać login i hasło na stronie web. To nie była dobra zmiana.
    Ale utrzymała się kilka tygodni, zanim klienci się nie wkurzyli.

    --
    Jarek