  • Data: 2017-01-19 12:48:12
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem, nie gram. Ale to nie może być przeżytek, bo co i rusz ktoś
    > mi gada o uruchamianiu serwera do strzelania z kałacha, czy o co tam
    > w tych grach chodzi. Mnie chodzi o co innego, a nic komu do tego,
    > jakie porty potrzebuję przekierowywac na swoim routerze.

    No, czyli chcesz jednak stawiać serwer, czyli jestes pro a nie zwykły
    user ;)
    Port triggering jest dobry dla klientów.

    Ja mam przekierowane porty nie-defaultowe do kompów w domu żeby po VNC
    się do nich podłączyć. Zrobione mam to na niedobrym, kiepskim
    Netiaspocie. Klikając z menu na poziomie uprawnień zwykłego usera.
    Do tego dyndns i mam prawie stałe IP :)

    No ale tak to ma może 5% home userów zrobione, reszta włącza i dopóki
    jak działa, to zapomina gdzie leży router.

    > No to umowa odróżnia. Umowa.

    Ale każde słowo w umowie ma znaczenie. Nie zdziwiłbym się gdyby w
    ustawie Prawo Telekomunikacyjne była zdefinowana różnica między dostępem
    stacjonarnym a mobilnym.

    To tak jak w prawie klient a konsument to nie to samo. Może być "klient
    niebędący konsumentem"

    > Może błąd, może nie błąd. W umowie jest, że łącze na ulicy Kwiatowej 3,
    > login taki, hasło śmakie. Nikt się nie spodziewa, że jego login i hasło
    > będzie pasowało do komputerów wszystkich sąsiadów, więc i tu może
    > podejrzewać, że jego dane neostrady z Kwiatowej 3 komu innemu na nic
    > się nie zdadzą.

    Ale możesz mieć zapis, że nikomu tego nie udostępnisz. I jest dupochron
    dla operatora, że to tylko twoje dane i w twoim interesie jest ich pilnować.

    > Może. Gdyby wszyscy klienci Neostrady mieli wpisany ten sam login
    > i hasło, to też by wszystko działało jak się patrzy. Jeśli usłużny
    > student konfiguruje router sąsiadce, która gdzieś kartkę zgubiła,
    > to może wpisać własne dane. Albo pożyczyc jej własny, rezerwowy,
    > wcześniej skonfigurowany.

    To do bani z takim "informatykiem" co udostępnia własne dane. Gugiel w
    pierwszym linku pokazuje jak odzyskac hasło do neo i taką ścieżke
    rozwiązania powinien ten student zastosować.

    > Mało kto w domach ma logi, a jednak mało kto leży. Jeśli było hasło, to
    > może być gorzej -- ktoś hasło złamał, ale z tego trzeba się tłumaczyć.
    > A tak -- "kupiłem access point w mediamarkcie i podłączyłem". Wiele
    > z nich domyślnie ma wyłączone zabezpieczenia, nie każdy musi się znać
    > na takich rzeczach jak jakieś WPA.

    Już dawno każdy router z półki w sklepie ma włączone zabezpieczenia co
    najmniej WEP i hasło na nalepce. Czy to jest uregulowane prawnie, czy po
    prostu każdy producent to robi z własnej woli nie wiem.
    A łamanie zabezpieczeń jest już nielegalne.

    To tak jak z podłuchem pasma policyjnego, dopóki idzie rozmowa otwartym
    tekstem to możesz słuchać, jak idzie zaszyfrowane, to łamanie tego jest
    już przestępstwem.

    > Pierwsza koncepcja zmiany była taka, żeby przy każdym połączeniu
    > wpisywać login i hasło na stronie web. To nie była dobra zmiana.
    > Ale utrzymała się kilka tygodni, zanim klienci się nie wkurzyli.

    A użytkownicy Aero muszą co godzinę ;)

    --
    viktorius