  • Data: 2011-02-24 22:18:25
    Temat: Re: Nowe liczniki
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lut, 21:56, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czeskie porazenie slonecznehttp://www.rp.pl/artykul/456346.html
    >
    > W skrocie: Czesi sobie wymyslili w ramach popierania ekologii, ze
    > bedzie obowiazek odkupywania pradu z ogniw slonecznych po zachecajacej
    > stawce - czyli bardzo wysokiej - 12czk ~= 1.90 zl, a u nas dzis prad
    > jest raczej po 0.20 zl.
    >
    > I nagle sie okazalo ze to swietny interes, co zaowocowalo
    > zainstalowaniem 500MW mocy slonecznej i wnioskami na 3.5GW.
    > A to pewnie kolo 30% mocy ich elektrowni.

    Taki eksperyment w Niemczech jest od lat. Ponad trzy lata temu temu
    był artykuł: http://www.newscientist.com/article/mg19626336.000-s
    olar-power-the-futures-bright.html
    Nie pamietam liczb, ale to bylo wiecej niz Polska wowczas planowala
    zbudowac w elektrowniach atomowych. Do dzisiaj w Polsce o atomowkach
    nic nie wiadomo, a tam- stare panele ida do Czech, a nowe na dachy.

    Konrad