  • Data: 2015-04-09 13:10:34
    Temat: Re: Nowe regulacje dot. pomp obiegowych do c.o.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Apr 2015 08:09:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel

    >Ale przecież jest pełno instalacji prostych z kotłem i jedną pompą
    >gdzie jedyna regulacja jaka jest to on off pieca i ręczne biegi
    >pompy. Jak pompa klęknie to co, user ma kupować pompę i jeszcze
    >sterownik, który i tak nie podłączy do starego pieca?

    A co to Unie obchodzi ? W to im graj - wiesz ile to pracy, ile
    podatkow i ile oszczednosci w zasilkach ? :-)

    >Sprzedawca się upierał, że to sterowanie ma być w pompie,
    >przypuszcza, że w zależności od temp. wody...

    Tak w ogole to sie wzielo z jakiejs unijnej dyrektywy.
    Unia zauwazyla ze polowa silnikow napedza rozne pompy, wiec
    podniesienie sprawnosci pomp wprowadza oszczednosci rowne tym na
    zarowkach :-)
    Wydala wiec stosowna dyrektywe.

    Ale czy to dotyczy tez malych pompek jak CO ... chyba tak
    http://www.hel-wita.com.pl/news/pl/2.html

    Tych dyrektyw jest chyba wiecej
    http://www.pasywny-budynek.pl/dom/dyrektywa-erp-unii
    -europejskiej-energooszczedne-rozwiazania-na-przyszl
    osc-juz-dzis
    http://www.dietherm.pl/dyrektywa-erp-i-jej-konsekwen
    cje-dla-branzy-grzewczej-5

    J.