    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Nowe regulacje dot. pomp obiegowych do c.o.
    Date: Thu, 9 Apr 2015 14:28:41 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 13:29:29 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >... a sprawność kotła spada do 70% (bo palnik idzie na pół gwizdka, o
    >ile w ogóle ma jakąś modulację, bo jak nie to 5 minut popracuje na
    >maksa, 15 minut poczeka, śliczne cykle zmęczeniowe), no i żywotność
    >skraca się o połowę (bo różnica temperatur między wlotem a wylotem z
    >kotła nagle jest poza tym co konstruktor potrafił sobie wyobrazić).
    >No ale tego już żadna dyrektywa pompowa nie rozwiąże, trzeba zbiornik
    >stawiać, z dobrą automatyką i problemu nie ma.

    Byc moze, ale to juz nie Unii wina ze przyszla wiosna i piec musi
    pracowac na cwierc gwizdka :-)

    Poza tym zauwaz ze to kwestia automatyki pieca - skoro uwazasz ze
    powinien popracowac godzine, podrzac wode na maksa, po czym sie do
    rana nie wlaczac, to sobie taka kup :-)

    Na razie mamy problem taki, ze zawory przykrecone, dlawienie w
    instalacji duze, no a pompe trzeba jakos ustawic.
    Nie znam sie - moze i na I biegu duzo pradu marnuje (a tak naprawde to
    idzie w ogrzewanie ... ale domu czy kotlowni ?)

    J.