    From: Krzysiek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowy laptop ale... który?
    Date: Thu, 11 Jun 2009 11:48:40 -0700 (PDT)

    On 11 Cze, 16:12, Sqeeb <s...@i...community> wrote:
    > obraz byłby mile widziany.
    > 3. Jakie czasy reakcje mają współczesne matryce? 8ms? Mnie by tak 5ms zadowalało
    ;-)

    i tak wszystkie mają 16-20ms. 6-8 to jest przejście z szarego do
    szarego. I tak wszystkie mają kolor na 6 bitach czasem coś wypasionego
    ma na 8bitach. Do obróbki zdjęć i wideo potrzebujesz absolutnie
    minimalnie 10 bit na LUT, a najlepiej 12-14. Taki monitor kosztuje
    4-12 tys zł. Monitory za 300-1000 zł to monitory biurowe. Takie do
    czytania poczty ;-)

    A jaki komputer? Taki jaki ci sie podoba ;-)

    Ja mam DELL D630. To jest komputer do pracy i ma wszystko co potrzebne
    do pracy i zabezpieczenia danych.
    Moja żona ma DELL XPS 1530 i ten ma wszystko co potrzeba do zwykłego
    użytkowania i nawet GForce 8600GT jakby chciało sobie pograć. Ale ta
    karta się grzeje i wpieprza baterię w przeciwieństwie do Intel X3100.
    D630 ma magnezową ramę, bo jest bardzo mobilny ale XPS już nie, ale ma
    pilota do DVD i wyjście S-Video. W D630 nie ma, bo jest mi na grzyba
    potrzebne. XPS ma czytnik kart SC, MMC, MemoryStick i 4 porty USB,
    FireWire, i coś tam jeszcze. Ja mam złącze stacji dokującej i port
    RS-232 bo jest mi do pracy potrzebny! Ja mam wbudowany modem V90, a
    XPS już nie.

    Wszystko zalezy od potrzeb i przeznaczenia. Nie kupuj tylko TOSHIBY,
    ACERA i jakiś innych mało znanych ale atrakcyjnych konfiguracji. I nie
    kupuj w sieci VOBIS bo cokolwiek reklamować u nich, to lepiej złomować
    i kupić nowe. I jeszcze jedno - nie łaś się na AMD. Kup lapka z
    INTELEM. Ostatnio na alledrogo były rewelacyjne D620 po 1450 zł! I nie
    żałuj na Vistę. Home Premium to podstawa.