eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetNowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty? › Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Date: Thu, 24 Oct 2019 22:30:44 +0200

    > Ano jakby poza wentylatorem wywiewnym był też w obudowie np. duży
    > wentylator nawiewny, to pewnie przewiew zabierał by wilgoć zanim by się
    > wykropliła. Ale tak jak piszesz, do pierwszej awarii ;-)

    Kompy w chłodniach "zwykłych" (kilkanaście stopni) i "głębokich" (-27)
    stały i pracowały po kilka lat. Pierwsze, to jeszcze klony IBM-XT,
    ostatnie to jakieś dwurdzeniowce.
    Jak wchodził nowy komp do chłodni, to zalecałem komuś, aby komputer
    włączyć w ciepłym pomieszczeniu na pewien czas, a potem szybko do
    chłodni i od razu ponownie włączyć do pracy.
    Najgorzej miały terminale na "widlakach" - bo od kilku minut do godziny
    w mrozie i analogiczny czas na zewnątrz, czasem w upale. Niektóre
    widlaki pracowały non-stop, przez całą dobę. Ale nie było problemów z
    terminalami, tylko z kruszącymi się kablami zasilającymi i sygnałowymi.
    Trzeba je było wymieniać co kilka tygodni. Dopiero zamówienie jakichś
    lepszych, z miękką izolacją (silikon?) i z bardzo drobną linką
    rozwiązało problem. Kable dość drogie, z USA czy może Kanady, ale dla
    klienta opłaciło się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam