eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetNowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty? › Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Subject: Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: RadoslawF <u...@d...invalid>
    Date: Sat, 26 Oct 2019 21:30:01 +0200

    > Wentylatory duże. Pisaliście żeby brać z dużymi wolnoobrotowymi
    > (<1800rpm?). Skąd ja mam wiedzieć czy dany wentylator będzie
    > wolnoobrotowy? Skąd wiedzieć czy dane chłodzenie ma np. płynne
    > sterowanie prędkością? - tym zajmuje się płyta główna czy każdy
    > podzespół osobno?

    Informacja o dużych wentylatorach dotyczyła głownie chłodzenia
    procesora, w podanym linku brak informacji o chłodzeniu czyli
    domyślnie jest standardowe gówno dodawane do procesora.
    Duże i ciche wentylatory w samej obudowie nie wyeliminują hałasującego
    małego wiatraka na małym radiatorze od procesora.

    Skoro chcesz nowego sprzętu to przemyśl chłodzenie wodne.
    Tylko jak ci sprzedawca cwaniak wciśnie małą chłodnicę na
    jeden wentylator to będziesz miał poziom hałasu jak przy
    chłodzeniu powietrzem.
    Typowe rozmiary chłodnic to 120mm, 280mm i 360mm czyli
    jedno, dwu i trzy wiatrakowe. Dla kogoś kto chce mieć cichy
    komputer zalecał bym chłodnice 360mm z trzema wiatrakami.
    Będzie to kosztować od 500zł w górę i trzeba mieć obudowę
    mającą miejsce na taki zestaw.