-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.osn.de!dia
blo2.news.osn.de!ecngs!feeder.ecngs.de!feeder.news-service.com!postnews.google.
com!z27g2000prz.googlegroups.com!not-for-mail
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Nowy rodzaj szyn kolejowych??
Date: Thu, 3 Mar 2011 07:50:38 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 16
Message-ID: <f...@z...googlegroups.com>
References: <ikkqae$5u0$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.156.151.254
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1299167438 17855 127.0.0.1 (3 Mar 2011 15:50:38 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Mar 2011 15:50:38 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: z27g2000prz.googlegroups.com; posting-host=217.156.151.254;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64;
Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET
CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27950
[ ukryj nagłówki ]On Mar 2, 7:06 am, "Zbigniew" <z...@g...com> wrote:
> Dawniej uczono, e szyny kolejowe i tramwajowe musz mie odst py, eby
> mia y miejsce i mog y si rozszerza w lecie na skutek ogrzewania. Od kilku
> lat szyny s spawane bez odst p w. Co si sta o?? Szyny ju si nie
> rozszerzaj ?
Bezstykowo pospawane szyny pod wplywem temperatury beda chcialy sie
wydluzyc/skrocic, ale poniewaz nie maja dokoad- to bedzie sie w nich
generowac naprezenie sciskajace/rozciagajace. Takie szyny musza
spelniac trzy warunki: wytrzymalosc na rozciaganie (nie zerwac sie jak
sie zima beda chcialy skrocic), torowisko zabezpieczone przed
wyboczeniem (zeby nie wstalo jak sie latem nagrzeje i bedzie chcialo
wydluzyc) no i zmeczenie (zeby od tych cykli naprezenia rozciagajacego/
sciskajacego nie peklo w koncu). Nie znam sie na projektowaniu torow,
ale raczej nie jest to jakis wyjatkowo trudny problem dla inzyniera.
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.11 21:34 J.F.
- 04.03.11 08:01 t
- 04.03.11 08:22 Krzysztof Chajęcki
- 04.03.11 08:24 Albercik
- 04.03.11 08:32 J.F.
- 04.03.11 08:33 Albercik
- 04.03.11 08:37 Krzysztof Chajęcki
- 04.03.11 08:37 Krzysztof Chajęcki
- 04.03.11 10:13 J.F.
- 04.03.11 10:19 WM
- 04.03.11 10:58 Konrad Anikiel
- 04.03.11 12:12 Krzysztof Chajęcki
- 04.03.11 12:16 bartekltg
- 04.03.11 13:01 Konrad Anikiel
- 04.03.11 13:11 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=