    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Date: Sat, 25 Oct 2014 15:27:22 +0200
    <m2ft30$fba$1@srv.chmurka.net>
    <1...@4...net>

    news:18axeusv43bjh.jmaqh5tm4b9g.dlg@40tude.net...

    > Dla blaszakow nie problem, dla innych tak.
    > W laptopie mam trzy, niby mam wszystko w srodku i nie potrzebuje,
    > ale BT (w srodku nie ma), myszka, i juz sie trzeba zastanowic jak
    > skopiowac miedzy dwoma zewnetrznymi pamieciami :-)

    Nigdy nie miałem laptopa, ale wydaje mi się, że z tyłu powinno się zmieścić
    mnóstwo złącz typu USB (lub mini). Co tam oprócz okrągłej dziurki na
    zasilacz one mają z tyłu?

    > Nie mowie nie, ale to zla realizacja, a nie pomysl.
    > Pare innych rzeczy mnie w PnP wkurza.
    >
    > Tylko czy proponujesz lepsza ? Kochanie, tyle razy ci mowilem, aparat
    > do lewej dziurki, a drukarke do prawej. W trzecim rzedzie.

    Nie widzę problemu w przeszukaniu przez program wszystkich portów w
    poszukiwaniu "swojego" urządzenia, a nawet w sytuacji gdy znajdzie dwa
    "swoje".
    Oczywiście jakby urządzeń podłączanych do tych złącz było mnóstwo to każdy
    by zrobił dokładniejszą identyfikację niż robiliśmy to z COMami.
    Gdyby moje urządzenia na moje pytanie odpowiadały "Polska.MicroMade typ.X.Y"
    to nie wierzę, aby jakieś inne na świecie jakby już ktoś wymyślił to samo
    pytanie i z tą samą prędkością w takiej samej ramce aby dokładnie tak się
    przedstawiło, a jakby nawet to skoro to prawdziwe jest w innej dziurce to
    program by dopytał (ale to jest absolutnie sporadyczny przypadek).

    Natomiast owszem to nie rozwiązuje problemów typu mnóstwo różnych drukarek,
    skanerów itp., a wszystkie obsługiwane przez wszystkie programy. Bez
    driverów chyba się nie obejdzie. Ale jak da się ustalić jeden wspólny
    protokół komunikacji programu z driverem to chyba można by tę wspólność
    protokołu przenieść o stopień niżej do interfejsu i odpowiednik drivera
    byłby po prostu wbudowywany w urządzenie.

    > Oj ... jestes jedynym ktory PnP na RS232 chwali ?

    W trochę innym sensie użyłem tu określenia PnP :)
    RS232 w małym złączu 4 piny (TXD,RXD,GND,+5V) byłby bardzo fajnym
    rozwiązaniem (oczywiście nie do podłączenia HDD).
    Jeszcze lepsze byłoby 485 zamiast TXD,RXD. Przy łączności jeden do jeden
    większość typowych problemów RS485 znika. Przy kilkunastu metrach kabla
    chyba do 10M by było.

    Jeszcze przed pojawieniem się USB zrobiliśmy sobie coś w rodzaju huba RS232.
    Zasila się to z RS232 i ma 10 portów pętli prądowych (daje prąd do jednej
    wybranej pętli). Każda pętla chodzi do 115200 na 100m kabelka, izolacja w
    urządzeniach. Na produkcji urządzeń (programator, tester) podłączanych do
    tego używamy do tej pory (choć nowych pod to już nie robimy)

    > Jak juz myslisz o PnP, to przestaje byc prosto. Trzeba jakis protokol
    > komunikacji, wszyscy musza go respektowac, wszystkim musi pasowac, w
    > zasadzie musi byc sprzetowo wspomagany, i smiem twierdzic ze koncepcja
    > hubow niewiele to juz komplikuje.
    > A w sumie ... po co wymyslac, ethernet juz byl :-)
    Ale bez PoE chyba wtedy. Obecnie komputery chyba PoE też nie dają.

    > Tez mi sie tak wydawalo, ale moze mysleli przyszlosciowo i tak im
    > wyszlo.

    Jakby było każde złącze osobno to nie byłoby problemów z przepustowością tam
    gdzie wszystko się zbiega w jednym kabelku.
    W komputerach które używam mam po 6 złącz USB i jak na razie nigdy mi nie
    zabrakło (nie musiałem używać huba). Jakby USB nie przewidywało hubów to
    każdy miałby więcej tych złącz i każdemu powinno starczyć.

    > Bylyby te same. Dlaczego do mojego telefonu nie moge podlaczyc
    > zewnetrznego dysku i nagrywarki ?

    Może racja.

    > Az tak wiele sie nie pomyliliscie, jest zasilanie i ... RS485 chyba
    > nie podaje dokladnych napiec, wiec USB sie miesci.
    > Tylko dochodzi sygnalizacja jednodrutowa ...

    USB nie jest całkiem symetryczne. Nie rozumiem dlaczego. Nie mogę na linie
    D+, D- dać solidnego dławika CM aby mieć problem ewentualnych zakłóceń
    załatwiony raz na amen tylko zawsze muszę pamiętać, że jest też common mode
    którego nie wolno mi za bardzo wytłumić. Jakby był RS485 w sensie EMC byłoby
    znacznie prościej.
    Akurat szukaliśmy cieniutkiego kabelka USB. Znaleźliśmy. Się okazuje, że nie
    ma ekranu (druty izolowane od siebie tylko emalią). No i mam dylemat czy z
    EMC nie będzie zgrzytu.
    P.G.