  • Data: 2016-12-12 16:12:27
    Temat: Re: Numeracja 12 397 5xxx, VoIP czy tradycyjna centrala POTS?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrno4sste.2ol.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Nie obraża mnie stwierdzenie prawdy, że nie mam pamięci do liczb.

    Z tym akurat u mnie nienajgorzej. W końcu bardziej gubiłem kartki z
    numerami, niż je zapamiętywałem, więc dość szybko przyswoiłem sobie
    wszystkie potrzebne numery na pamięć. To bardzo pomagało w kontakcie z
    centralami po drugiej stronie, gdyż nie trzeba było nosić wszelkich kartek
    (te brało się jedynie do wynotowania, co "leży"). Mnie chodzi o fałszywe
    przedstawienie "o jacy fajni jesteśmy, bo mamy fajny numer". Guzik, nudny,
    bo się dwa razy (nie trzy!) powtarza, a ja nie lubię, jak mnie ktoś zanudza,
    jak np. gostek (kto go tak debilnie ucharakteryzował?) o minie
    wytapetowanego pedzia-krawaciarza (no, do kota srającego na pustyni trochę
    mu brakowało), od jakichś zniżek (nie pamiętam, "apipa"?) w OC na 70% 815
    815 815 815 815 815 815 815 815 815 i tak ad infinitum.
    Ja osobiście uważam złote numery firm komercyjnych jako element reklamy, a
    reklama, to mój organiczny wróg. DLatego uważam, że "złoto" powinno raczej
    dostawać się jeśli już, to instytucjom niedochodowym, z wyjątkiem
    przypadków, gdy los zechce, że przydzielony numer okaże się "złotem", wtedy
    temu, kto go "wylosuje".
    Co innego np. wiedza, że "numer z końcówką abcxyz to firma taka-to-a-taka",
    wtedy tak, gdziebądź będzie, wie, że jak tak zadzwoni, to nawet w razie
    pomyłki np. co do oddziału, połączy się z żądaną firmą, a tam go albo
    przełaczą, albo przekierują.

    Jestem gotów do ustępstw, ale i tak strzelanie "złotami" uważam za
    uwłaczające.
    I uważam, że numer telefonu nie powinien już być przypisany do zakończenia
    łącza (rzecz jasna tam, gdzie to możliwe), stąd moje skłanianie sie do
    rejestrowania numeru na osobę - wtedy, mając gotowy numer, przychodzę do
    opa, gadam "mam już numer, oto on, podepnijcie mnie" i operator podpina,
    abonent płaci, używa i wszyscy są szczęśliwi. Nie ryzykuję też, że w razie
    jakiejś draki, numer przepadnie.
    Umożliwiło by to w ogóle zrezygnowanie z jakiejkolwiek geografii - mam numer
    zarejestrowany w .pl, wyjeżdżam np. do Argentyny, osadzam numer u jakiegoś
    VOiP-a w .pl i nadal jestem pod tym numerem dostępny.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.