    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 23 Jun 2020 21:55:27 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <9...@g...com>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: O Mathematice
    From: g...@g...com

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2020 22:42:54 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > No właśnie nie wiem. Odkopałeś taki stary wątek, że nie wiem, co chciałeś
    podkreślić. Na razie zrozumiałem tyle, że Wolfram jest gorszy, bo jest własnością
    Wolframa.

    Chciałem podlinkować do eseju, który wydał mi się interesujący.

    I przy okazji zahaczyć o to, co moim zdaniem jest ograniczeniem dla rozpowszechniania
    się dobrych pomysłów, które się u Wolframa pojawiają, i zwrócić uwagę, że te dobre
    pomysły propagują się poza Wolframem.

    > No więc Wolfram jest bardzo dobrym narzędziem do myślenia.

    Może jest. Ale w moim odczuciu ma zbyt wiele barier, żeby stać się narzędziem do
    myślenia. (W każdym razie w takim sensie, o jakim mowa w eseju)

    > Ostatnio nawet powstał (tzn. on i tak powstawał przez ostatnie kilka dekad, ale
    ostatnio to uroczyście ogłoszono) cały dział myślenia o fizyce w Wolframie:

    > https://www.wolframphysics.org/
    >
    > https://writings.stephenwolfram.com/2020/04/finally-
    we-may-have-a-path-to-the-fundamental-theory-of-phys
    ics-and-its-beautiful/

    Wygląda fajnie.

    Z podobnych projektów

    https://mitpress.mit.edu/books/structure-and-interpr
    etation-classical-mechanics

    (ten jest nawet wzmiankowany w eseju)

    > Nie wiem. To Ty odgrzałeś stary wątek.

    No to może ja teraz zapytam:
    Bełkot bełkot bełkot?

    właśnie, po prostu chce mieć lepszy produkt?

    > No to kupuje i używa. I myśli.

    No to szacunek.

    > Ale dlaczego? Bo ma jeden interpreter?

    Nie. Bo go nie lubię. Bo jego różne niedoróbki stają mi na drodze.

    > Tzn. z tego samego powodu, dla którego nie używasz Wolframa?

    Z innego. Na Wolframa mnie nie stać.

    Cheza, Kawy i Racketa. To by było 6.

    > A to nie przeszkadza w myśleniu?

    Wręcz przeciwnie. Pomaga.