    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: O niszowym MVNO ,,Izzi" słów kilka
    Date: Mon, 12 Feb 2024 15:31:25 +0100

    On Mon, 12 Feb 2024 00:11:50 +0100, Grzexs wrote:
    > Przeniosłem do nich jeden z numerów, bo mają pakiet najbardziej zbliżony
    > do moich potrzeb, i - zaiste - to jeden z najdziwaczniejszych procesów
    > przenoszenia numeru.
    >
    > Najpierw trzeba wypełnić wniosek ma ich stronie internetowej. Potem
    > kilka dni nic się nie dzieje i w końcu nadchodzi listem poleconym pocztą
    > z trąbką karta SIM i kilka formularzy. Papiery trzeba podpisać i odesłać
    > im. Kiedy numer zostanie przeniesiony? Dokładnie nie wiadomo, można
    > zaznaczyć ilość dni od dnia dotarcia do nich podpisanych dokumentów. Nie

    Do tej pory IMO w miarę "normalnie".

    > trzeba odsyłać od razu, można poczekać na dogodny moment, ja odesłałem
    > po dwóch tygodniach, ale i tak datę przeniesienia można ustalić tylko w
    > przybliżeniu.

    Czyli dowodu nikt do tej pory nie sprawdzał?

    > Po kilku dniach przyszedł SMS od macierzystej sieci, że numer będzie
    > przeniesiony i jeśli nie przenosisz, to możesz proces zastopować.
    >
    > I teraz zaczyna się najdziwniejsze. O północy stary numer przestał
    > działać, a nowy nie zaczął. A żeby zaczął, to należy się udać osobiście
    > do salonu Playa (bo to MVNO na P4) i ,,potwierdzić tożsamość".

    A skąd to wiesz?

    > A w salonie Playa wielkie zdziwienie, tym większe, że stary numer był z
    > Playa. Upierali się, że jak to, przecież to niemożliwe, żeby takie cuda
    > robić z numerami odchodzącymi.

    Ale moze to nie odchodzący, tylko przychodzący?

> [...]
    > ichniego salonowego programu (udało mi się usłyszeć, że było w niezwykle
    > rzadko używanej opcji ,,zaawansowane") cała procedura ruszyła. Dowód
    > obejrzeli i chcą PUK. No ale karta siedzi w telefonie obrana z plastiku
    > i PUKu nie mam. A przynajmniej nie mam przy sobie. Na szczęście jakoś
    > udało się z gościem załatwić, że zadzwonię do nich (oczywiście z innej
    > karty) i podam PUK przez telefon. On zastrzegł, że jeśli trzeba będzie
    > coś podpisać, to taki numer nie przejdzie i będę musiał przyjść jeszcze
    > raz. No ale przeszedł. Dosłownie parę sekund po podaniu tego PUKu numer

    Ale z opisu, to tak jakby chodziło o nowy numer, nie o stary.
    Stary Play wyłaczył i przestało go interesować :-)

    Skoro nikt wczesniej nie oglądał dowodu, to procedura wydaje się
    uzasadniona/niezbędna.

    MVNO moze miec swoje zasady

    J.