  • 11. Data: 2018-09-04 21:10:03
    Temat: Re: [OT] Książki
    Od: kasik <k...@s...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 16:37, Queequeg pisze:
    > Z ciekawości: jakie książki czytają grupowicze?

    Stefan Sękowski - "Na Wszystko Jest Rada" (wszystko o klejach i klejeniu).
    Joanna Chmielewska - wszystkie

  • 12. Data: 2018-09-04 22:06:05
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-09-03 o 16:37, Queequeg pisze:
    > jakie książki czytają grupowicze?
    >
    > Nie tylko na tematy techniczne (ale też), pytanie raczej ogólne.

    Benjamin Wiker:
    "Dziesięć książek, które zepsuły świat, ponadto 5 innych, które temu
    dopomogły"
    A poza tym Fryderyk Bastiat, Fryderyk von Hayek, Adam Smith, Milton
    Friedman, von Mises, Alexis de Tocqueville

  • 13. Data: 2018-09-04 22:15:56
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 16:37, Queequeg pisze:
    > Z ciekawości: jakie książki czytają grupowicze?
    >
    > Nie tylko na tematy techniczne (ale też), pytanie raczej ogólne. Coś
    > ciekawego i godnego polecenia?

    Teraz, "Problem trzech ciał" - wszystkie 3 tomy są ciekawe.

  • 14. Data: 2018-09-05 09:13:42
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 22:15, Jawi pisze:

    > Teraz, "Problem trzech ciał" - wszystkie 3 tomy są ciekawe.

    Też miałem to zapodać, ale mnie uprzedziłeś. :)

  • 15. Data: 2018-09-05 11:04:48
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 04.09.2018 o 22:06 JaNus <bez@adresu> pisze:

    > Fryderyk Bastiat

    Gdyby wszyscy przeczytali i zrozumieli (wystarczy odrobina chęci) "Co
    widać i czego nie widać" to świat byłby lepszy.

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2018-09-07 01:29:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    >Z ciekawości: jakie książki czytają grupowicze?
    >
    > Nie tylko na tematy techniczne (ale też), pytanie raczej ogólne. Coś
    > ciekawego i godnego polecenia?

    Z ogromną przyjemnością przeczytałem np. "Nasze zwierzęta" Anny Iwaszkiewicz
    (tak, żony noblisty Jarosława), "Przedwiośnie" Żeromskiego zrobiłem w 4 dni
    na spokojnie, (ale "ludzi bezdomnych" porzuciłem na 16 stronie, dalej nie
    byłem w stanie. Trylogii nie zaliczyłem - nie odpowiadają mi takie klimaty,
    co ja na to poradzę? Zrobiłem "Konopielkę" Redlińskiego, nie film (to też),
    ale książkę.
    Ogólnie, chętnie przeczytam coś, gdzie dzieją się rzeczy prawdziwe. Liczy
    się dla mnie klarowność i jakość przekazu, przeciwnie do szkolnego
    wodolejstwa, gdzie na wyższą ocenę mógł liczyć raczej ten, kto napisał
    więcej, niż ten, który napisał lepiej, ale niewiele objętościowo (1). Liczy
    się dla mnie staroświecka jedność treści i formy, lub doskonałe użycie (a to
    już sztuka wyższa) dysonansu między nimi. Liczy się jakość przekazu, włosy
    mi dęba stają, gdy ktoś posługuje się pokemonizmami, czy
    gramatyką/ortografią podciera sobie dupę po sraniu.
    Archaiczność przekazu jest dla mnie elementem tegoż.
    Jeśli książka spełni te warunki, to biorę ją do czytania. Nie czytam
    chętnie, dzięki szkole, która robiła z tego karę dla uczniów. Ale czytać
    umiem doskonale.
    O zwierzętach, też książki techniczne, ale też dobre felietony, np. Wiecha
    cykle "Śmiej się pan z tego", czy "Helena w stroju niedbałem", Jerzego Osęki
    cykl "Cyrk pcheł" z roku 1961, zadziwiająco i dziś aktualny, mimo
    archaiczności.
    Historia... niezbyt - szkoła... zohydzone po prostu. Ale parę książek
    zaliczyłem. Np. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/142234/diossos, czy inne
    czasy i klimat
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/zemsta-rodu-kabun
    auri-helena-bobinska-i6931962809.html.
    Obie +- w 4-5 klasie podstawówki.
    Przetykam to publikacjami np. o mieszaczach zrównoważonych i modulatorach
    pierścieniowych, oraz wzmacniaczach p.cz.., itd...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 17. Data: 2018-09-07 01:33:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "rry" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pratchett, Lem, JPII, Dawkins - ale ogólnie, nie cierpię literatury
    > nietechnicznej.

    Ja zasadniczo też (znów zohydzenie beletrystyki i innych takich przez
    wszelkie plany nauczania), ale czasem trafiają się perełki. I zwykle jest to
    dla mnie coś innego, niż dla ogółu.
    Czasem też techniczne książki nie chcą przejść bez odruchu "yuck"...

  • 18. Data: 2018-09-09 09:39:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Z ogromną przyjemnością przeczytałem np. "Nasze zwierzęta" Anny
    > Iwaszkiewicz (tak, żony noblisty Jarosława),

    No to może zainteresuje Cię zestaw 3 tomów Petera Wohlleben-a
    Sekretne życie drzew.
    Duchowe życie zwierząt.
    Nieznane więzi natury.

    Momentami może trochę przynudnawe, ale za to można się czegoś nauczyć.
    Ja w każdym razie rozumiem już dlaczego lasy na zachodzie i u nas
    wyglądają tak różnie, dlaczego jak patrzę przez okno, to widzę
    biedniejące góry... no i wiewiórki... już nie są takie milusie jak
    wcześniej :)

    A żeby nie było offtopicznie, kuny... już nie gryzą mi kabli w
    samochodzie* :)

    Miłego.
    Irek.N.
    * za to srają na dachu :(