  • 1. Data: 2018-09-03 21:00:45
    Temat: Halogen, lumeny a napięcie zasilania
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Kupiłem LED'owe z gniazdem GU10 żarówki 3W 230lm mające zastąpić
    halogeny 35W na 12V po wywaleniu transformatora.

    Następnie się zdziwiłem w domu, bo halogen GU10 230V 35W ma te 230lm,
    ale halogen MR16 12V 35W o w sumie tych samych gabarytach ma 460lm

    Co jest grane?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-09-03 21:07:24
    Temat: Re: Halogen, lumeny a napięcie zasilania
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2018 21:00:45 +0200, Irokez napisał(a):

    > Co jest grane?

    Ten drugi ma znacznie grubszy drut żarnika. Stąd zniesie wyższą
    temperaturę przy tej samej trwałości. A ilość widzialnego pronieniowania
    jest ze sporą potęgą temperatury.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-09-03 22:14:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Ten drugi ma znacznie grubszy drut żarnika. Stąd zniesie wyższą
    > temperaturę przy tej samej trwałości. A ilość widzialnego pronieniowania
    > jest ze sporą potęgą temperatury.

    Ale żeby LED-owe "halogeny" wciąż miały jakieś żarniki z drutu?!
    Te Chińczyki to one wstydu nie majom!

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-09-03 23:02:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ale żeby LED-owe "halogeny" wciąż miały jakieś żarniki z drutu?!
    > Te Chińczyki to one wstydu nie majom!

    Wiem że późno, ale pytam o halogeny GU10 vs. MR16 a nie LED'y. Więc te
    mają żarniki. Chyba że jutro weekend i procenty się udzielają ;)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2018-09-03 23:32:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez pisze:

    > Wiem że późno, ale pytam o halogeny GU10 vs. MR16 a nie LED'y. Więc te
    > mają żarniki. Chyba że jutro weekend i procenty się udzielają ;)

    A toście się razem dogadali, żeby szyfram o zabronionych od przedwczoraj
    halogenach gadać! Z tych żarnikowych faktycznie tylko niskonapięciowe
    (a właściwie grubodrutowe) mają sens, bo inaczej w nich ani trwałości,
    ani sprawności. Ale i w ledowych sprawność przy przetwarzaniu z 230 V
    może być mniejsza.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2018-09-04 01:46:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-03, Irokez <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Następnie się zdziwiłem w domu, bo halogen GU10 230V 35W ma te 230lm,
    > ale halogen MR16 12V 35W o w sumie tych samych gabarytach ma 460lm

    Jak zerkniesz na zakresy halogoenów z odpowiednią moca, to widełki w
    lumenach są spore i dużo zalezy od modelu (producenta). 35W odnosi się
    do poboru a nie do światła, więc wystarczy, że jakiś żarnik bardziej niż
    inny grzeje, a za to mniej świeci i jest już różnica. 460lm/35W wydaje
    się sporo. Mogę sobie wyobrazić, że te żarniki mają np. różną czystość
    wolframu i niektóre moga pracować w wyższych temperaturach (emitując
    więcej widzialnego światła), a inne nie.

    Swoją drogę, sprawdź rezystancje obu i zobacz jak wypadają biorąc poprawkę
    na różne napięcia.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-09-04 07:39:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2018 23:32:40 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A toście się razem dogadali

    No! Trudno było ale dalim radę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-09-04 09:37:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Monday, September 3, 2018, 9:00:45 PM, you wrote:

> [...]
    > Następnie się zdziwiłem w domu, bo halogen GU10 230V 35W ma te 230lm,
    > ale halogen MR16 12V 35W o w sumie tych samych gabarytach ma 460lm

    Normalne - halogeny działają z pełną sprawnością na grubym włóknie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2018-09-04 10:01:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Normalne - halogeny działają z pełną sprawnością na grubym włóknie.

    To chyba nawet na zwyklych zarowkach widac - amerykanskie maja wieksza
    sprawnosc.
    No ale one na 110V.

    Ciekawe czy to ma cos wspolnego z projektowa trwaloscia 1000h ...

    J.

  • 10. Data: 2018-09-04 10:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

    >A toście się razem dogadali, żeby szyfram o zabronionych od
    >przedwczoraj

    A swoja droga - znikly ze sklepow ? Pod koniec sierpnia mialy sie w
    najlepsze ... czy to tylko zakaz wprowadzania do obrotu, a stare mozna
    wyprzedac ?

> [...]
    >trwałości,
    >ani sprawności. Ale i w ledowych sprawność przy przetwarzaniu z 230 V

    Albo nie ma przetwornicy, jest tylko kondensator, a lampa wsciekle
    miga :-)

    J.