  • 11. Data: 2024-02-13 13:23:34
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.02.2024 12:51, Arnold Ziffel wrote:
    [...]
    > Ten smar będzie OK, jak to jest młot elektryczny a nie pneumatyczny?

    Młot może i elektryczny, ale udar ma pneumatyczny. :-) Jak każdy inny
    typowy młot.

  • 12. Data: 2024-02-13 13:29:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-13, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Już termin na zwrot minął.

    Jełi kupiłeś prywatnie (nie na firmę) to masz rękojmie, używka, do roku
    od momentu zakupu (wydania towaru). No chyba, że kupiłeś coś jawnie
    zajechanego i sprzedawca o takim stanie Cię poinformował.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2024-02-13 13:48:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 13:23, JDX pisze:
    > On 13.02.2024 12:51, Arnold Ziffel wrote:
    > [...]
    >>
    > Młot może i elektryczny, ale udar ma pneumatyczny. :-) Jak każdy inny
    > typowy młot.

    Mechanicznych udarów nie stosuj się w młoto-wiertarkach?
    Bo to urządzenia ma przełącznik kucie/wiercenie.

    Robert

  • 14. Data: 2024-02-13 15:19:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Jełi kupiłeś prywatnie (nie na firmę) to masz rękojmie, używka, do roku
    > od momentu zakupu (wydania towaru). No chyba, że kupiłeś coś jawnie
    > zajechanego i sprzedawca o takim stanie Cię poinformował.

    Kupiłem prywatnie.

    A czy jawnie zajechanego... sam oceń:

    https://allegro.pl/oferta/mlot-eurotec-rh217-1650w-1
    4158099094

    Teoretycznie jest napisane:

    "Młot jest używany, sprawny, w dobrym stanie, nosi ślady normalnego
    użytkowania."

    Ale młot kosztował 110 zł, nikt normalny nie spodziewałby się w tej cenie
    cudów.

    --
    Znani z glupich zartow studenci spotkali na drodze chlopa, ktory
    prowadzil na targ wieprzka.

  • 15. Data: 2024-02-13 15:20:13
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Albo mechaniczny albo pneumatyczny. Elektryczny będzie każdy.

    Myślałem że pneumatyczne są podłączane do kompresora, jak np. klucz
    udarowy.

    > Zobacz co masz. Jak mechaniczny to się nie nada.

    Jak to sprawdzić?

    --
    Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
    - Kto zabił ostatniego dinozaura??

  • 16. Data: 2024-02-13 15:23:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Mechanicznych udarów nie stosuj się w młoto-wiertarkach?
    Nie stosuje, są za słabe, jedynie w wiertarkach.

    > Bo to urządzenia ma przełącznik kucie/wiercenie.
    To nic nie zmienia, nadal udar jest pneumatyczny.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2024-02-13 15:53:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jak to sprawdzić?

    Niże ktoś już wyjaśnił. Jest pneumatyczny.

    Robert

  • 18. Data: 2024-02-13 16:19:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Niże ktoś już wyjaśnił. Jest pneumatyczny.

    Ok, widzę post Janusza. No nic, rozbiorę, to będzie wiadomo. Tylko to
    będzie dopiero w trzeciej kolejności (mikrofalówka na działce zrobiła
    zwarcie, w ekspresie do kawy przez mrozy pękł wężyk, a jestem tylko w
    weekendy, więc najpierw ogarnę te dwie rzeczy, bo kotom trzeba grzać
    żarcie a mi kawę :) ).

    Z tą mikrofalówką to też ciekawe, co tam mogło paść. Zwykła, prosta, z
    mechanicznym timerem. Przy włączaniu wywaliło B16, potem już się nie
    włączała (pewnie bezpiecznik w niej poszedł). Zakładam że filtr
    przeciwzakłóceniowy, bo w sumie co innego? Z drugiej strony ten filtr jest
    chyba podłączony przed wyłącznikiem (mechanicznym), bo mikrofalówka
    pobiera jakieś ułamki wata nawet jak jest wyłączona (wystarczająco, żeby
    licznik elektrodynamiczny nie cofał się do pozycji spoczynkowej, ale nie
    wystarczająco, żeby ruszył). Ale (może) będę wiedział jak rozbiorę.

    Serwisówki oczywiście nie ma, bo po co, ale konstrukcja pewnie też jest
    typowa, klasyczna.

    --
    Rozmawiaja dwie studentki:
    - Ktorego wolisz: Pawla, czy Karola ?

  • 19. Data: 2024-02-13 17:01:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Z tą mikrofalówką to też ciekawe, co tam mogło paść. Zwykła, prosta, z
    > mechanicznym timerem. Przy włączaniu wywaliło B16, potem już się nie
    > włączała (pewnie bezpiecznik w niej poszedł).

    Może zadziałało to słynne rozwiązanie zabezpieczenia zwierające L z N?

    Robert

  • 20. Data: 2024-02-13 17:21:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > kotom trzeba grzać