    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <ktahh0$8v8$7@dont-email.me> <ktahvp$3cc$5@node1.news.atman.pl>
    <ktahle$8v8$8@dont-email.me> <ktai76$3cc$6@node1.news.atman.pl>
    <ktahtr$8v8$9@dont-email.me> <ktaihj$3cc$7@node1.news.atman.pl>
    <ktaief$8v8$10@dont-email.me> <ktaivs$3cc$8@node1.news.atman.pl>
    <ktajal$8v8$11@dont-email.me> <ktak08$3cc$9@node1.news.atman.pl>
    <ktajno$8v8$13@dont-email.me> <ktakc7$3cc$10@node1.news.atman.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <ktbcf0$2ku$2@node1.news.atman.pl>
    <4...@p...pl.invalid>
    <51f94011$0$1458$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@p...pl.invalid>
    <51f95e37$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <51f96a24$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: [OT] Re: Naprawa chlodnicy
    Date: Thu, 1 Aug 2013 07:35:02 +0200

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie, bo nie po to zapierdalałem tyle lat, żeby mi teraz, tuż przed
    > metą, ktoś zasady zmieniał.

    (ciach) reszta i o brunatnym mundurku.

    Rozumiem te uwagi.
    Nie wiem jak to będzie wyglądało, ale bez zmian się nie obejdzie.
    Piszesz, że z niewolnika nie ma pracownika.
    Jak podniosą wiek emerytalny, to będzie to coś w rodzaju rozkazu.
    Ale emerytury może nie dostaniesz wcale.
    Tak sie zastanawiam w co ty wierzysz, że "zapierdalałeś tyle lat"
    i myślisz, że dostaniesz coś na godne życie?
    Jak dostaję te kwitki, że moja emerytura wyniesie 600zł
    (a nie zarabiam teraz mało), to wiem, że będę musiał pracować do śmierci
    (bez rozkazu)
    Żyję w realnym świecie i widzę jak jesteśmy niewydolni
    i nieefektywni w wielu firmach i urzędach, z którymi współpracuję.
    W jednej z firm nowy dyrektor jest uważany za dobrego organizatora,
    bo znalazł pracę ludziom przy przemeblowaniu zakładu i malowaniu
    krawężników. Szkoda, że ja za to płacę, bo głównym klientem
    tej firmy jest Państwo. Podobnie widzę jak płaci się z budżetu
    byłym "kombatantom" czy tym, którzy do wspólnego kotła nic nie dali.
    Jakby się to polikwidowało, to nie trzeba by
    dokładać tych 30-40mld (?) z budżetu.

    Nie jestem specjalistą, żeby przygotować program ratunkowy
    i nie wiem czy to oznacza - jak pisze obok masti - likwidację państwa,
    ale jedno wiem na pewno. Spójrz na statystyki proporcji osób, które pracują
    i utrzymują resztę. W ciągu najbliższych 20 lat (wtedy ja będę myśłał o
    emeryturze)
    te proporcje się gwałtownie pogorszą:
    tak z pięć lat temu pracowało 1000 osób na ok 250 nieprodukcyjnych
    a w 2030 to będzie tych niepracujących trzy razy tyle.
    To jak pisze Liwiusz nie ma matematycznie szans się utrzymać.

    Więc odpowiadam: jestem chętny do zapłacenia większej składki
    emerytalnej, ale nie po to, żeby ją przekazać tym młodym emerytom
    czy innym nierobom. Zmiany są nieuniknione.
    Rząd zaczął łagodnie od wieku emerytalnego - na razie o rok czy dwa
    Kiedyś trzeba będzie coś zrobić z resztą.