  • Data: 2012-12-08 22:22:52
    Temat: Re: [OT] Re: To się narobi...
    Od: z <z...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten "dobrej jakości stratny" to *przed* obróbką czy *po* obróbce?
    > Bo Przemysław pisał "źródła są źródłami", czyli przed obróbką.
    > Wystarczy aby obróbka polegała na "wyciąganiu z cieni" aby różnica
    > była oczywista.

    Źródło czyli plik jpg podlinkowany (np. w ID) i w nim powstały plik PDF
    w którym znowu będzie jpg użyty do kompresji bitmap. A to wszystko potem
    zripowane co prawda w rozdzielczości 2400 dpi ale _z liniaturą rastra
    175 lpi_ i wydrukowane na maszynie drukarskiej.
    Dla mnie strata jakości żadna w kontekście rozdzielczości używanych
    tutaj (300dpi) między jpg a tif a za to oszczędność miejsca na dysku i
    czasu np. przy przesyłaniu plików siecią do dalszej produkcji.

    Podobny przykład to używanie bezsensu rozdzielczości 600, 900, 1200 dpi
    w tych źródłach kiedy i tak 300 dpi wystarcza bo technologia to i tak
    potem zgubi i klient nie będzie w stanie zobaczyć różnicy.
    Też szkoda miejsca i czasu. :-)

    > Ależ obróbka to jest spora strata czasu i z tym nikt nie dyskutuje.

    Co ma piernik do wiatraka? Chcesz się kłócić dla zasady czy dla sportu?
    Mówimy o subtelnej-znikomej różnicy w jakości przy danym sposobie zapisu
    i w określonej sytuacji. Tylko.