    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Tumanisci
    Date: Tue, 29 Sep 2015 23:11:40 +0200

    On 2015-09-29 22:49, JDX wrote:
    > Nie wiem w jaki sposób oceni, ale zapewne koleżka po politechnice
    > specjalizujący się np. we wspomnianej teorii obwodów nie zrobi tego
    > lepiej. :-D

    Dlatego postuluję wiedzę ogólna w tym politechniczna. Studia
    tumanistyczne, może czesciowo poza filozofia, tego nie dają. Z nieznanej
    przyczyny jednak to tumanisci najczęsciej pchaja się do tek
    ministerialnych z dziedzin dowolnych (wielu jest uniwersalnymi
    ministrami jak widać). No dobra, politycznie się robi, stop.

    > "wybitny
    > specjalista w danej dziedzinie" kierujący np. jakimś instytutem PAN-u
    > nie wie jak radzić sobie z ludźmi którzy tam pracują

    Taka osoba nie nadaje sie na ministra w men. Ona nadaje się do
    planowania eksperymentów, prowadzenia badań itp. Nie pamiętam tez aby
    taka osoba kierowała men.

    >, nie zna jako-tako
    > prawa (np. przetargi) czy też nie wie jak np. zaplanować wydatki na
    > remont wind lub kibli.

    Ale tez nie róbmy z tach trywialnych czynności nie wiadomo jakiej
    wiedzy. Przetargi jestw stanie po kilku miesiącach zaczaić dowolny
    człowiek z IQ powyżej 80. To jest prostacka wiedza, pełna pułapek, ale
    prostacka. Nie wymaga analizy i myślenia. Czasem tez wymaga wiedzy
    technicznej żeby nie pojawiały się bzdury.

    PS. Moje dziecko w klasie II podstawówki ma w tornistrze:
    a) 2 ksiązki z edukacji
    b) 2 cwiczenia z edukacji
    c) 2 ksiązki z angielskiego
    d) 2 ksiązki z religii
    e) kilka zeszytów
    f) jakieś dodatkowe ksiązki ćwieczeniowe na różne okazje

    Razem nie mieści się to w tornistrze a jest dzień kiedy nosi się wszystko.

    Mamy więc ministra który nie potrafi nawet oszacować ile kg nosi mój
    dzieciak do szkoły skupiając sie wyłacznie na tym że nosi je *taniej*.
    Czyli co z tego że biegły prawnik w garniturze ze znajomoscią przetargów
    i montażu geberitów skoro zaplanował debilny zestaw makulatury do
    pogłebiania skoliozy w wyniku braku nawet śladowej wyobraźni?