    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Obciążenie stropu ścianą działową
    Date: Sun, 12 Dec 2010 21:49:42 +0100

    Użytkownik "Popey" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ekmodoqwipma.d9dbbo00yh59.dlg@40tude.net...

    > Ja w ogóle się nie znam na tych rzeczach (jak się okazuje), dlatego chcę
    > zasięgnąć rady mądrzejszych ode mnie.
    > Na pytanie postawione przez Ciebie nie mogę dać odpowiedzi, bo nie wiem o
    > czym mówisz - tzn o obciążeniu zastępczym.
    >
    > Tak naprawdę to jak się zastanawiam to nie wiem nawet jak jest
    > zdefiniowany
    > ten 1m^2 - czy dzielę sobie mieszkanie na takie kwadraty metrowe i na
    > żadnym z nich nie może stać więcej niż te 150kg? To by było dla mnie
    > strasznie dziwne...
    > --
    > gg #288252

    Nie masz sie co obawiac -stawiaj smialo. To obciazenie zastepcze w wysokosci
    1,5 kN/m2 jest obciazeniem zastepczym o najwiekszej wartosci jaka moze byc
    wg normy. Twoje 12cm betonu komorkowego to maly pikus w porownaniu z tymi
    obciazeniami jakie przyjal projektant. Swoja szosa to zdrowo tu przesadzil z
    tym obciazeniem zastepczym jak scianki mialy byc z G-K lub tylko 6,5cm cegly
    pelnej z tynkiem.

    Ponadto jak widze ponizej w obliczeniach twoj strop ma grubosc 20 lub22cm-
    to powiem ci ze "atom" tego nie ruszy.....
    ciekawe kto takie grubosci projektuje w mieszkaniowce-chyba ze macie
    rozpietosci stropow powyzej 6m wtedy to co innego.
    Przemek