    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Date: Mon, 18 Jul 2016 22:13:40 +0200

    On 2016-07-18 20:46, Sebastian Biały wrote:
    > Cześć.
    >
    > Body: Sony A3000. Z pierścieniem M42. M42 z powodu cen.
    >
    > Czy polecicie mi jakąś serię obiektywów bądź konkretny model który się
    > do tego nadaje? Zaznaczam że z fotografią mam znikome doswiadczenia i
    > dysponuje jedynie obiektywem kitowym 18-55 do tego aparatu oraz malutkim
    > kompaktem Nikona z makro które jest fatalne. Po przeglądnieciu allegro,
    > olxa itp. widzę małe naleśniki makro M42 jednak nie wiem czy spełnią
    > założenia.

    No M42 nie będą specjalnie wygodne w użyciu - praca na roboczej
    przysłonie i brak AF. A przymykać przysłonę będziesz musiał mocno, aby
    uzyskać dużą głębię ostrości. Mi osobiście pierwsze co przychodzi do
    głowy to pierścienie makro (ze stykami) do Twojego kita. Coś takiego
    (nie mam nic wspólnego z tą aukcją): http://tinyurl.com/zpqpg9s

    O jakie naleśniki makro M42 Ci chodzi? Nie kojarzę. Najmniejszy to chyba
    Industar-50, ale nie jest obiektywem makro. Ci nie oznacza, że nie da
    się nim zdjęć makro robić :)

    Piotr