  • Data: 2016-07-19 22:11:22
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-07-19 20:18, Uncle Pete wrote:
    > Generalnie jak przyzwoity obiektyw mocno przymkniesz (a będziesz musiał
    > z uwagi na konieczność posiadania dużej głębi ostrości), to do Twoich
    > zastosowań praktycznie każdy się nada - powiedzmy od ogniskowej 50 mm i
    > więcej.

    Kitowy się nie nadaje ;) Łapie ostrość daleko w przód. Pytanie czy
    radziecki obiektyw z pierscieniami bedzie dawal mi lepsze rezultaty niż
    kitowy (bez makro ale zmiennoogniskowy). Jak oglądam obrazki na necie to
    jakikolwiek krotki obiektyw stałogniskowy jest znacznie lepszy.

    > Z rosyjskimi obiektywami jest jeden problem - ich jakość to loteria.

    Miałem kiedyś 44M i, głupi, oddałem bo nie było do czego przykręcić. Był
    perfekcyjny (podobno). Teraz wziąłem do reki 44M i wygląda kompletnie
    inaczej (mniejsza soczewka z przodu, jakos inaczej działa). I wychodzi
    na to że jest ich 8 wersji i każda inna wliczając to istotne zmiany w
    optyce (jasnośc?). I bądź tu mądry. Zakładam że przy pracy na granicy
    przymkniecia i problemów z dyfrakcją - nie interesuje mnie jasność? Czy
    może powinna?

    > W moim przypadku Helios-44 ma przewagę nad Industarem-50 w wygodzie
    > użytkowania: jego przód nie obraca się przy ostrzeniu i ma wygodny
    > pierścień ustawienia przysłony (ostrzę przy otwartej przysłonie, a potem
    > domykam).

    Trudno, ryzyk fizyk, drogie nie są a czasem daja w komplecie Zenita za
    friko, może warto postawić na półkę, +7 do szacunku :D