  • Data: 2016-07-25 12:33:01
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Te nasadki są do kompaktów, dla lustrzanki mają za małą średnicę. Do
    > lustrzanek są już chyba tylko Canony 500D, ale cena zniechęca.
    >
    > P.P.

    to nie jest prawda.
    nasadki nie sa do lustrzanek , tylko na obiektyw.
    obiektyw z nasadka mozesz podpiac do lustrzanki
    adapter raynoxa pozwala na wygodne i szybkie podpiecie nasadki na obiektyw o
    srednicy gwintu na filtry do 65 mm.

    mam kilka nasadek w tym raynoxa , canona , innych firm tez , wiec wiem o czym pisze.
    Srednica samej sczewki w nasadce winna byc mniejsza od srednicy soczewki zewnetrznej
    w obiektywie , pracuje sie zawsze wewnetrzna czescia soczewek obiektywu.
    w przciwnym wypadku aberacja sferyczna jest tak duza , ze nie daloby sie uzywac
    nasadek . Slowem nasadka uzawszey wymaga domkniecia przyslony , przy otwartej
    przyslonie nie daloby sie nastawic ostrosci.
    Raynox wykorzystuje wewnetrzna czesc soczewek obiektywu , mozna nastawic ostrosc bez
    domykania przyslony. Oczywiscie rzeczywista jasnosc obiektywu jest mniejsza niz to
    wynika z wielkosci przyslony - ale tak jest zawsze w macro.