eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaObiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów › Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 2 Aug 2016 02:27:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów
    From: XX YY <f...@g...com>

    Mam jednak metodę bardzo kiepską ale dającą rezultaty: rozmiar
    > pliku jpg rośnie w jakiś przypadkowy ale monotoniczny sposób z
    > ostrością. Wlaczenie/wylaczenie stabilizacji w tym wypadku zmienia
    > rozmiar o promile, w granicach błędu.

    tak , im wieksza rozdzielczosci tym wieksza wielkosc pliku jpg ale w jakosci 100%.
    Przy duzej kompresji roznice sie zacieraja.
    winny byc wyraznie widoczne roznice w wielkosci plikow dla roznych przyslon.
    jesli ponumerowac kolejno przyslony 1,2,3,4 itd to jest to ta zaleznosc jpg od numeru
    przyslony ( nie liczby przyslony) jest piekna krzywa drugiego stopnia. To sie
    sprawdza pod warunkiem, ze szumy sa takie same . gdy szum rosnie , on powoduje wzrost
    wielkosci pliku.

    rozdzielczosc - wynosi ona ok 3200 lini/szer obrazu.

    > OK, sprawdzę to jeszcze, jednak taka przesłona o ile pamiętam powoduje
    > już problemy z głebią ostrości na takiej odleglości (napisy na
    > narożnikach płytek przestają być czytelne). Zrobie eksperymenta dzisiaj.

    na odleglosciach fotografownia rzedu 50 cm i ogniskowej 50 mm masz w ogole GO rzedu
    paru centymetrow. dopiero trzeba mocno robic resampling obrazu w dol , wowczas rosnie
    GO do kilkunastu centymatrow , ale jednoczesnie spada rozdzielczosc. Im wieksza
    rozdzielczosc tym mniejsza GO - mozna powiedziec w ogolnosci. Mniejsza rozdzilczosc "
    tuszuje" plamke rozmycia.

    > Zgadza się i nie twierdze inaczej. Szukam matody na to żeby małym koszem
    > uzyskać sensowny efekt. Ułatwi mi to dokumentowanie "pracy" a raczej
    > hobby wiec interesują mnie wyłacznie kwestie funkcjonalne jak na
    > przykład czytelność napisów.

    tak tez to rozumiem.

    moim zdaniem ten kit , ktory nalezy do lepszych w zakresie kitow winen byc do tego
    celu wystarczajacy i winen dac dobra ergonomie pracy. jesli zalozyc do niego
    pierscienie posrednie sony e , winno to byc rozwiazanie najprostsze , najtansze ,
    prowadzace najkrotsza droga do celu.

    gdyby z jakiegos powodu jakosc z kita okazala sie niewystrczajaca , wowczas masz
    heliosa + pierscienie , albo nasadke macro.

    najprosciej i najlepiej jest w tym celu uzywac hybryde gdyz jak juz pisalem daje on
    najwieksza GO np:
    http://allegro.pl/panasonic-lumix-fz50-fz-50-ktory-z
    wiedzil-swiat-i6375878500.html

    mnie sie do tego celu sprawdza idealnie. Zreszta pisalem o tym wiec nie ma sensu sie
    powtarzac. U Ciebie istotnym ograniczeniem jest warunek duzej GO - to preferuje male
    i geste matryce, one daja ok 4 tazy wieksza GO od APS, dlatego ze nie musi sie az tak
    powiekszac obrazu jak na matrycy wiekszej. Wypadkowo jest uzysk. Im wieksze
    pomniejszenie , tym wieksza GO. GO zalezy od skali odwzorowania dla okreslonej
    przyslony ( w macro tak jest do pewnej odleglosci)