    From: newsy_gazeta <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Obraz partycji dysku
    Date: Tue, 16 Jun 2009 02:15:16 +0200

    Adax pisze:
    > Witam! Ostatnio dysk jakoś dziwnie mi dźwięczy, więc tym bardziej ważne są
    > dla mnie backupy i pytanie: kożystam z Acronisa i czy zgrana partycja
    > systemowa dysku 120 GB, spokojnie może być wgrana na nowy dysk np. 250 GB.
    > Czy to jest dowolność, czy jednak są jakieś ograniczenia?

    A może prościej, no może nie prościej, ale napewno skutecznie, dowolne
    livecd z linuxem i narzędzie dd?
    Wcale mastahem nie trzeba być od Linuxa, ja akurat sobie spisałem z
    posta Radosława Sokoła linijkę, odpowiednie hdx/sdx pozmieniałem i śmiga
    już na kolejnym komputerze. Tak samo jak w Twoim przypadku zawsze
    dotyczyło to zgrywania SATA -> SATA.

    Co do "literek", uruchamiasz: fdisk -l i masz wszystko jak na dłoni.
    Nigdy nie musiałem poprawiać nic z bootowaniem, jakąś tablicą partycji,
    czymkolwiek.. (różne systemy, zawsze dyski SATA, no i zawsze na większe).

    Ja używam składni:

    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512

    gdzie: dd, narzędzie
    if - źródło (sda to pierwszy dysk SATA/SCSI)
    of - miejsce docelowe (--//--)
    bs - tu pewnosci nie mam, bodajże wielkość klastra.. było podane, to
    wpisuję, ale przy różnych wartościach zawsze działało :)

    można dodać count = liczba sektorów (?), ale jeśli pierwszy dysk jest
    mniejszy, "zgra" go po prostu do końca

    Proszę o nie krytykowanie błędów opisu, nie znam się na linux'ie aż
    tak.. jedynie traktuję go użytecznie i powyższy sposób działał
    kilkadziesiąt razy na różnych komputerach.